Uniwersytet_Donalda_Trumpa_Marketing_udtmar.pdf

(398 KB) Pobierz
Uniwersytet
Donalda Trumpa.
Marketing
Autor: Don Sexton, Donald J. Trump
T³umaczenie: Marta Borkowska
ISBN: 978-83-246-1791-3
Tytu³ orygina³u:
Trump University Marketing 101:
How to Use the Most Powerful
Format: 158x235 stron: 368
Praktykuj wiedzê zdobyt¹ na Uniwersytecie Donalda Trumpa:
• B³yskotliwe techniki promowania Twojej firmy
• Praktyczne sposoby przewidywania wielkoœci sprzeda¿y i zysków
• Metody zdobywania klientów, pokonywania konkurentów i zrozumienia
uwarunkowañ rynkowych
Jeœli nie jesteœ zadowolony ze status quo w swoim ¿yciu zawodowym,
ta ksi¹¿ka jest w³aœnie dla Ciebie — wystarczy j¹ przeczytaæ,
wybraæ jeden z kluczowych pomys³ów i zastosowaæ go w praktyce.
Gwarantujê, ¿e przyniesie to oczekiwany zysk.
Donald Trump
Wszystko o nowoczesnym marketingu
Teorie marketingowe s¹ domen¹ nauczycieli akademickich i studentów. Ludzie aktywni
zawodowo szukaj¹ praktycznych rozwi¹zañ pomagaj¹cych zwiêkszyæ sprzeda¿, przychody,
przep³ywy kapita³u czy zyski z inwestycji. Dlatego w³aœnie autor ksi¹¿ki koncentruje siê
na uœwiadomieniu, jak doskona³e koncepcje sprawdzaj¹ siê w codziennej pracy.
Aby zobrazowaæ to zagadnienie, za³¹cza instrukcje wyjaœniaj¹ce ca³y proces krok po kroku.
Znajdziesz tu tak¿e cenne wskazówki pomocne przy podejmowaniu istotnych decyzji
marketingowych.
Lekcje udzielane przez wybitnych biznesmenów w po³¹czeniu z poradami najlepszych
profesorów marketingu stanowi¹ gwarancjê Twojego sukcesu. Pomog¹ Ci odkryæ, które
taktyki marketingowe sprawdzaj¹ siê w rzeczywistych sytuacjach, a które tylko doskonale
brzmi¹ w teorii. Wska¿¹ równie¿ narzêdzia odpowiednie dla Twojej dzia³alnoœci.
Osi¹gnij swój cel — zwiêksz zyski, wykreuj markê i rozbuduj bazê klientów.
• Pomiar i zarz¹dzanie wartoœci¹ postrzegan¹
• Pozycjonowanie produktu lub us³ugi
• Budowanie strategii marketingowej
• Marketing i reklama internetowa
• Cele i metody badania rynku
Ksi¹¿ki z serii Uniwersytet Donalda Trumpa to praktyczne i przystêpne samouczki
wspieraj¹ce Ciê w drodze do sukcesu i przedstawiaj¹ce metody prowadzenia interesów
na sposób Trumpa. Ka¿da ksi¹¿ka zosta³a napisana przez eksperta z danej dziedziny
i zawiera motywuj¹c¹ przedmowê samego Donalda Trumpa.
S
PIS
TRE¥CI
S
PIS TRE¥CI
P
R Z E D M O W A D O S E R I I
U
N I W E R S Y T E T
D
O N A L D A
T
R U M P A
11
P
ODZI}KOWANIA
C
Z}¥m
I
J
AK ZBUDOWAm
WPYWOWk STRATEGI} MARKETINGOWk
13
15
R
OZDZIA
1.
T
RUMP O MARKETINGU
AUTORSTWA
D
ONALDA
T
RUMPA
C
O TO JEST MARKETING
?
B
UDOWANIE STRATEGII MARKETINGOWEJ
Z
ROZUMIEm KLIENTÓW
P
OMIAR WARTO¥CI POSTRZEGANEJ
I ZARZkDZANIE NIk
17
21
29
43
R
OZDZIA
2.
R
OZDZIA
3.
R
OZDZIA
4.
R
OZDZIA
5.
55
69
79
R
OZDZIA
6.
R
OZDZIA
7.
Z
ROZUMIEm KONKURENTÓW
Z
ROZUMIEm MO¿LIWO¥CI FIRMY
7
SPIS TRE¥CI
R
OZDZIA
8.
R
OZDZIA
9.
Z
ROZUMIEm OTOCZENIE KONKURENCYJNE
O
KRE¥LANIE POTENCJALNYCH
RYNKÓW DOCELOWYCH
87
97
R
OZDZIA
10. W
Y B Ó R N A J W A ¿ N I E J S Z E G O
RYNKU DOCELOWEGO
109
R
OZDZIA
11. P
R A W D O P O D O B N I E
NAJWA¿NIEJSZY ROZDZIA TEJ KSIk¿KI
P
OZYCJONOWANIE PRODUKTU LUB USUGI
C
Z } ¥ m
II
U
DOSKONALANIE STRATEGII MARKETINGOWEJ
R
OZDZIA
12. T
W O R Z E N I E N A J B A R D Z I E J
WARTO¥CIOWEGO ZASOBU
121
135
W
ASNA MARKA
R
OZDZIA
13. O
P R A C O W Y W A N I E P L A N U R O Z W O J U
R
OZDZIA
14. O
K R E ¥ L A N I E C E L Ó W R O Z W O J U
R
OZDZIA
15. Z
W I } K S Z A N I E S A T Y S F A K C J I K L I E N T A
C
Z } ¥ m
III
W
DRA¿ANIE STRATEGII
179
137
151
161
169
R
OZDZIA
16. P
R O J E K T O W A N I E P R O D U K T U
(
U S U G I
)
R
OZDZIA
17. Z
I N T E G R O W A N A K O M U N I K A C J A
Z KLIENTEM
181
193
205
221
231
241
R
OZDZIA
18. R
E K L A M A
R
OZDZIA
19. I
D E N T Y F I K A T O R Y
R
OZDZIA
20. P
R O M O C J A S P R Z E D A ¿ Y
R
OZDZIA
21. S
P R Z E D A ¿ O S O B I S T A
8
S
PIS
TRE¥CI
R
OZDZIA
22. P
U B L I C R E L A T I O N S
R
OZDZIA
23. M
A R K E T I N G I N T E R N E T O W Y
R
OZDZIA
24. P
O L I T Y K A C E N O W A
R
OZDZIA
25. M
A R K E T I N G P A R T Y Z A N C K I
C
Z } ¥ m
IV
Z
ROZUMIEm LICZBY
303
251
265
277
291
R
OZDZIA
26. A
N A L I Z A F I N A N S O W A D L A R O Z S k D N Y C H
DECYZJI MARKETINGOWYCH
305
319
333
R
OZDZIA
27. B
A D A N I A R Y N K U
R
OZDZIA
28. P
R O G N O Z O W A N I E
C
Z}¥m
V
Z
APEWNIENIE SUKCESU
STRATEGII MARKETINGOWEJ
341
343
R
OZDZIA
29. P
L A N M A R K E T I N G O W Y
O
AUTORZE
S
KOROWIDZ
353
355
9
3
B
UDOWANIE STRATEGII
MARKETINGOWEJ
trategia marketingowa to pewien plan, który pozwoli Ci wïa ciwie
rozdzieliÊ zasoby, aby osiÈgnÈÊ cele biznesowe. Bez tej strategii nie
bÚdziesz mógï skoncentrowaÊ swoich dziaïañ na okre lonej grupie klien-
tów. Bez niej równie nie bÚdzie wiadomo, co wyró nia produkty lub usïugi
Twojej firmy i dlaczego grupa klientów docelowych powinna dokonaÊ ich
zakupu.
Strategia marketingowa jest potrzebna, aby rozplanowaÊ w czasie wszyst-
kie dziaïania marketingowe. Przyda siÚ równie wtedy, gdy osoby, które
poprosisz o wsparcie finansowe — kredytodawcy, inwestorzy, darczyñcy —
bÚdÈ chciaïy wiedzieÊ, na jaki cel spo ytkujesz te rodki.
Wszystkie firmy — wiÚksze czy mniejsze — potrzebujÈ strategii marke-
tingowej. W rzeczywisto ci maïym przedsiÚbiorstwom jest ona szczególnie
przydatna, gdy mogÈ odczuwaÊ konieczno Ê skoncentrowania wszelkich
zasobów, jakie sÈ w ich dyspozycji, do walki z silniejszymi konkurentami.
SkutecznÈ strategiÚ marketingowÈ mo na przedstawiÊ na jednej stronie
(tabela 3.1).W tym rozdziale opisujemy dokïadnie, co powinna zawieraÊ.
W kolejnych rozdziaïach rozwa ymy krok po kroku ka dy element strategii
marketingowej.
S
29
Zgłoś jeśli naruszono regulamin