6-10.04.pdf
(
746 KB
)
Pobierz
(6.04- 10.04)
Kochani przed nami Święta Wielkanocne,mam nadzieję, że ten tydzień pozwoli nam poczuć
ich atmosferę.
1.
2.
3.
4.
5.
Wielkanocna przygoda
Symbole wielkanocne
Pisanki
Stół wielkanocny
W koszyku wielkanocnym
Wielkanocna przygoda
Ewa Stadtmuller „Opowieść Wielkanocna”
Jaki śliczny baranek! – zawołała mama, gdy zobaczyła dzieło Haneczki. Mały baranek z mod
eliny był naprawdę ładny. Miał rogi zakręcone jak rogaliki i uśmiechnięty pyszczek.
Położymy go w koszyku, na samym wierzchu, żeby się nie pogniótł obiecał tato.
Po chwili cała rodzina Haneczki wędrowała do babci, aby spędzić z nią święta Wielkanocne.
Przestańcie się tak rozpychać! – usłyszał nagle baranek. To wielkanocna babka rozpierała się
w koszyku, jak jakaś królewna. – Beze mnie przecież nie ma świąt – pyszniła się. – zajmuję
najważniejsze miejsce na wielkanocnym stole.
Nieprawda! – oburzyły się lukrowane mazurki. To my jesteśmy najsłodsze, najpyszniejsze i n
ajśliczniej udekorowane! Palce lizać! I wszystkie dzieci nas lubią. Nawet babcia Haneczki po
wtarza co roku przy pieczeniu ciasta: „Co to za święta bez mazurków?!”
A my? A o nas nikt nie wspomina? –przypomniały o sobie wielkanocne jajka. -
To my jesteśmy najważniejsze na świątecznym stole i w koszyku, który zanosi się do
p
oświęcenia. To nas tak pięknie się zdobi i przedstawia na świątecznych kartkach.
I nas Też! I nas też! – zapiszczały żółte kurczaki z waty.
Baranek nie lubił awantur. Cichutko przycupnął w kąciku, ale właśnie wtedy różowa świnka
z cukru zaczęła energicznie przepychać się do przodu i..... traaaaach! – baranek wypadł z
koszyka na ziemię. Niestety nikt tego nie zauważył.
Zajęta rozmową
rodzinka Haneczki pomaszerowała dalej.
Baranek spadł na miękką wiosenną trawkę, która życzliwie uchroniła o od potłuczenia.
Będę ci pachnieć najpiękniej jak potrafię mrugnęła żółtym oczkiem stokrotka prostując płatk
i.
Po chwili baranek zauważył jakąś inną rodzinę. Mama z tatą szli obok siebie, ale nie razem –
to było widać. Kłócili się. A przed nimi dreptał ich mały synek.
Panie Boże – pomyślał baranek – tak chciałbym im pomóc!
Jaki śliczny baranek! Usłyszał nad głową i poczuł, że mała rączka podnosi go w górę.
Rzeczywiście, bardzo ładny – powiedziała mama ciszej.
Czy mogę go zatrzymać? – zapytał malec błagalnie. – Proszę!!!No... zawahał się tata.
Pani w przedszkolu mówiła, że w samym środku świątecznego stołu trzeba postawić baranka,
bo on jest ważniejszy od pisanek i czekoladowych zajączków, że on jest NAJWAŻNIEJSZY
, bo przynosi pokój i miłość. Więc jak ja, jak my – poprawił się –
postawimy go na środku stołu, to on może..., to on na pewno... – w oczach chłopca stanęły
łzy. W nocy mama z tatą długo rozmawiali ze sobą cicho, cichuteńko. Rano, gdy chłopczyk
obudził się, zobaczył ich radosne twarze i śliczny wielkanocny stół. Na środku, tuż
obok wazonika z baziami stał modelinowy baranek i uśmiechał się na dzień dobry.
Kochani mam do Was kilka pytań : Czy pamiętacie kto występował w naszym opowiadaniu?
Kto ulepił baranka?
Czy chłopiec był wesoły czy smutny? Jak sądzisz?
Co miał przynieść baranek? Czego był symbolem?
Czy barankowi udało się pomóc chłopcu i jego rodzicom?
2.
„Świąteczne kalambury”-
rysujemy na kartkach, symbolicznie postaci występujące w opowiadani( baranek, kur
czak, zajączek, świnka, baba wielkanocna, jajko) następnie
losujemy raz rodzic, raz dziecko, może rodzeństwo weźmie też udział, staramy się
pokazać to co mamy na obrazku. Pozostali uczestnicy zabawy odgadują.
3.
„Koszyk”
właśnie rozpoczynamy naszą wielkanocną przygodę.
Czy macie w domu pojemnik po lodach? Albo po pieczarkach? Jeśli tak to zrobimy z
niego koszyczek dla bohaterów naszego opowiadania.
Będziemy potrzebowali: pojemnika, pasków bibuły i kleju.
o
o
Poskręcaj paski bibuły
posmaruj pojemnik klejem i obklej go paskami bibuły tak aby powstał koszyk.
Symbole wielkanocne
1. „Puzzle”-
do tej zabawy potrzebujemy wydrukowanego lub narysowanego baranka( na formaci
e A4) rozcinamy go na 4, 5 części (tak aby dziecko nie widziało co znajduje się na ob
razku) następnie prosimy dziecko aby złożyło ten rysunek, dzięki temu dowie się kto b
ędzie bohaterem dzisiejszego dnia.
2. „Głowa, ramiona, kolana, pięty..” zapraszam Was do rozgrzewki
https://www.youtube.com/watch?v=yD0IlOO7mQ
3. „Baranek”-
kochani wiadomo, że najlepsza zabawa jest w kuchni i właśnie tam udamy się w celu
wykonania kolejnego zadania.
Do zrobienia baranka z masy solnej będziemy potrzebowali ( wody, soli, mąki oraz fa
rby: białej, żółtej, brązowej, różowej tu jak zwykle zostawiam Wam dowolność)
•
przepis na masę solną: -
1 szklanka mąki, 1 szklanka soli, 0,5 szklanki wody (z tych proporcji wyjdzie Wam kil
ka baranków)
(masa solna jest fantastycznym materiałem, można ją ugniatać, wałkować, odrywać m
ałe kawałki, rolować)
Przebieg:
o
o
o
o
o
o
o
z gotowej masy oderwij kawałek wielkości piąstki
ulep z niego kulę
kieliszkiem albo nakrętką odciskamy pyszczek.
doklejamy uszy
następnie rolujemy dwa małe kawałki masy i skręcamy je w ślimaczki to będą rogi
na koniec dodaj 4 wałeczki jako nogi
wykałaczką zaznacz oczy, nos i buzię a skuwką od mazaka wełnę
Gdy baranek wyschnie możesz go pomalować
Pisanki
1. „Pisanki, kraszanki” co dziś będziemy robić?
Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=K2ltR0s8eqw&feature=emb_title
Co to są pisanki?
2. „ Kolorowe jajka”,usłyszeliście jak można ozdabiać jajka: można je malować,
wydrapywać można też barwić w naturalny sposób, przy wykorzystaniu tego co mamy
w lodówce.
o
o
o
spróbujcie wraz z rodzicami pogotować jajko w łupinach po cebuli
albo w natce pietruszki
albo w wywarze z buraka
Czy kolor skorupki się zmienił?
3.„Jajka”zabawa matematyczna. Dziecko otrzymuje kilka sylwet jajek wyciętych z papieru,
wszystkie są innej wielkości. Zadaniem dziecka jest wskazanie które jajko:
o
o
o
jest największe
jest najmniejsze
ułożenie ich w kolejności od najmniejszego do największego
Stół wielkanocny
1. „Święta w moim domu”-
porozmawiaj z rodzicami o tym jak będzie wyglądał Wasz stół, co na nim będzie. Ka
żda rodzina ma swoje zwyczaje.
2. „ Sprzątamy mieszkanie” ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny. Będziemy
sprzątać nasz dom czyli buzię a narzędziem sprzątającym będzie język.
o
o
o
odkurzamy: językiem wodzimy po wewnętrznej stronie policzków z prawej strony i z
lewej strony.
wietrzymy pokój: wykładamy język na brodę i chowamy go w buzi
myjemy okna: wodzimy językiem po zębach najpierw po wewnętrznej a potem po ze
wnętrznej stronie.
3. „Zajączek wielkanocny”, mamy już koszyk, baranka brakuje nam jeszcze: zająca
A oto przepis na wielkanocnego zająca:
potrzebujemy: skarpetkę, kaszę lub ryż, dwie gumki recepturki, wstążkę, klej i koralik
i.
o
o
o
o
do skarpety wsypujemy kaszę lub ryż
na wypchaną skarpetkę zakładamy gumkę recepturkę, tak aby powstał brzuch, zakład
amy też drugą gumkę aby powstała głowa
to co zostanie u góry nacinamy aby powstały uszy, z pomocą rodziców możecie je
wyciąć
na koniec doklejamy lub rysujemy oczy, doklejamy nos ozdabiamy kokardą i zając go
towy (te na zdjęciu wykonały moje dzieci)
W koszyku wielkanocnym
1.„Zagadki z koszyka”,w pudełku np.: po butach wycinamy dwa otwory tak aby dziecko bez
problemu mogło włożyć rączki. Do pudełka (jeśli nie mamy może to być
worek, torebka itp.) wkładamy różne przedmioty tj: jajko, baranka, zajączka( kojarzące
Plik z chomika:
distee
Inne pliki z tego folderu:
Alexander Skye - Wielka Księga Tarota.pdf
(46231 KB)
Andrews Ted - Mowa zwierząt. Duchowe moce zwierząt.pdf
(38190 KB)
Trempała - Psychologia rozwoju człowieka (2011)-compressed.pdf
(21989 KB)
Avalon Arthur (Sir John Woodroffe) - Yoga Kundalini. Ścieżka poznania siebie (Dzieje Gnozy_Tom 10).pdf
(20760 KB)
Antonik Agnieszka Mojmira - Wicca. Religia czarownic.pdf
(19216 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 21.01.2024
► !!!! Tarot !!!
► 36 Lenormand oracle - opis
► !!! Duchowość książki
► Poradniki
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin