Temperatura powietrza w pomieszczeniu testowym musi wynosić 21°C (70°F) minimum dla tego testu. (1) Podłączyć zestaw obrotomierza i wskaźnika kolektora. (2) Ustaw elementy sterujące klimatyzacji na Maks. A/C, dźwignię temperatury na pełnym chłodzeniu i nadmuchu na wysokim poziomie. (3) Uruchom silnik i ustaw obroty jałowe na 1000 obr./min Sprzęgło klimatyzacji włączone. (4) Silnik należy rozgrzać wraz z drzwiami, szybami i kaptur zamknięty. (5) Włóż termometr do lewego, środkowego wyjścia klimatyzacji. Uruchomić silnik na 5 minut. Sprzęgło klimatyzacji może pracować cyklicznie w zależności od temperatury otoczenia. (6) Po 5 minutach zanotować temperaturę powietrza wylotowego. Jeśli sprzęgło się uruchomi, wykonaj wcześniej odczyt sprzęgło się rozłącza. (7) Otwórz maskę i odłącz przewód podciśnieniowy do zaworu sterującego wodą w podgrzewaczu. Obserwuj ramię zaworu umożliwiające ruch po odłączeniu przewodu. Jeżeli się nie rusza, naprawić obwód podciśnieniowy. Podłącz przewód podciśnieniowy, aby zapobiec wyciekom. (8) Włącz klimatyzację na kolejne 2 minuty i zabierz ponownie odczytać temperaturę powietrza wylotowego. Na XJ pojazdów, jeżeli temperatura wzrosła o więcej niż 2°C (5°F) sprawdź, czy kabel drzwi mieszanego powietrza jest prawidłowy operacja. (9) Porównaj temperaturę powietrza wylotowego z temperaturą powietrza wylotowego Wykres wydajności klimatyzacji (temperatura i ciśnienie). Jeśli temperatura powietrza wylotowego jest wysoka, patrz Czynnik chłodniczy Testowanie szczelności i diagnostyka układu chłodniczego Wykres. (10) Porównaj tłoczenie i ssanie sprężarki ciśnienia do wydajności klimatyzacji (temperatura i ciśnienie) Wykres. Jeśli ciśnienie tłoczenia lub ssania nie jest normalne, sprawdź działanie czynnika chłodniczego system, odnoszący się do układu czynnika chłodniczego Wykres diagnozy. Poniższe wykresy zostały opracowane na szybko odniesienie
jaskrucha