fts.txt

(225 KB) Pobierz
NR 2/2004
THE DEAD e
a + extra dema RK SIGNS za [R=V4 DA " p" „sj |
az — a i "= | ALU WARS GALANIES WAR OF TKE RING - BROKEN SWORD 3 | „HARRY POTTER U „IR STRIKE $D - APOGALYPTIGA PES s
Najbardziej znana gra rajdowa na
colin|mcrae |rall
W roli Twojego pilota
jj
Krzysztof Hołowczyc
PEŁNA
WERSJA GRY KOMPUTEROWEJ W CAŁOŚCI
PO POLSKU.
PL
Szukaj w sklepach z grami i punktach z prasą w całej Polsce.
"ZŁĄ
edycja glifkaiekh * KomPuTERÓWĄ GRA RPG 2xCDzgrąŚwiania W ŚWIECIEŚGREYHAWK
Pierwotnego Zła
Specjalna, polska
Bonus GD z obszernym poradnikiem do gry i innymi doda!
POWRÓT D© KORZENI ROLE-PLAYING. WYJĄTKOWE WYDANIE TYLK© DLA POLSKICH GRĄCZY. W SPRZEDAŻY ©D 29 STYCZNIA 2.004. WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW W NASTĘPNYM NUMERZE.
ruETEMPLE or
ELEMENTAL | BL
4 w numerze
Witajcie
Zapowiedzi
Richard Burns Rally 06 Beyond Divinity 07 Colin McRae Rally 04 08 Splinter Cell: Pandora... 09 Singles 10 Nowości ze świata gier
Recenzje
Star Wars: Knights of the Old Republic 16
Star Wars: Galaxies 20 Air Strike 3D ce Secret Weapons
over Normany o4 Pro Evolution Soccer 3 26 LOTR: War of the Ring 28
Broken Sword 3 30 Apocalyptica 32 Poldek Driver 33 Harry Potter: Quidditch WC 34 The Simpsons: Hit 8 Run 36 NHL 2004 37
Neostrada dla dwóch 54 Przegląd sprzętu i akcesoriów 56
Contract J.A.C.K. 38 Newsy Mars: Bunt Robotów 40 HID i porażki 2003 -ę
Lock On 41 Co nowego? 60
RC Cars 42 Minitesty 44
Kinoteka
| Mali Agenci 3D 62 | Konkurs kinowy 62 Konkurs Kangur Jack 66 |
Listy
*| Randall wiecznie żywy... 64
The House
of the Dead 2
czasach, gdy komputery posiadali tylko najwięksi bur- żuje, rozkochana w grach młodzież spędzała dni i no-
ce „na automatach”
niewielkich budach cięta
w hiciory pokroju DEFENDER czy POLE POSITION, pi-
ła piwo i zaciągała się szlugami. Wraz z popularyzacją pecetów większość salonów gier upadła. Przetrwały te za granicą — w Ja- ponii czy Stanach Zjednoczonych. Właśnie tam kilka lat temu re- kordy popularności biła znakomita zręcznościówka HOUSE OF THE DEAD 2. Cóż to jest? Well... To widowiskowa, brutalna strzelani- na, w której gracz wyrusza przeciwko zombiakom i gnoi ich tysią- cami. Sterując niewielkim celówniczkiem, lewym przyciskiem grze- je, a prawym repetuje broń. | co najważniejsze — demoluje nie tyl- ko umarlaków, ale i pancerne żaby... Nic dziwnego, że w redakcji GLICKA! zagrywaliśmy się ZABOKILLEREM do upęku! Teraz czeka- my na film. Ponoć nie jest tak dobry jak gra, ale kilka mocnych scen zawiera! | jeszcze te panienki w bikini, mniam...
PRESS STAPT'RUTTON
b» b» Zespół redakcyjny:
Piotr Moskal (redaktor naczelny),
tel. (0-22) 517-02-47;
Jacek Piekara (z-ca red. naczelnego)
tel. (0-22) 517-01-93;
Agnieszka Trzebska (sekretarz redakcji) tel. (0-22) 517-01-94, fax 517-04-68; Michał Zacharzewski (dział gier),
tel. (0-22) 517-04-84;
Magdalena Salik (korekta), Andrzej Cwali- na (webmaster, dział gier, mastering i re- klamacje płyt CD) tel. (0-22) 517-04-88, Agnieszka Niewiadomska (sekretariat re- dakcji, zgłaszanie wygranych w konkursach SMS) tel (0-22) 517-02-44
b» b» Dział graficzny:
Jacek Goliatowski (kierownik działu, koncepcja graficzna pisma),
Marek Janowski, Wojtek Langner
» b» Teksty w numerze: Paweł Karaszewski, Tomasz Kowalski,
CREDITCSY> 7
Grzegorz Młodawski, Dawid Muszyński, Maciej Ogiński, Izabela Stokłosa, Maciej Waszkiewicz, Alexander Winciorek, Krzysztof Wierzbicki.
1>©©O
! =>” |
Aleksandra Blicharz tel (0-22) 516-35- 41, Jarosław Czujak, tel (0-22) 516-35- 44, Maciej Szwajkowski, tel (0-22) 516- 35-17
b b» Zarząd:
Prezes wydawnictwa: Witold Woźniak, Członkowie zarządu: Jerzy Szulwic, Dyrektor wydawniczy: Zbigniew Bański, Dyrektor finansowy: Andrzej Choynowski, Dyrektor ds. produkcji: Janusz Iwanowski, Dyrektor ds. kolportażu: Maria Kardas
» b» Adres do korespondecji: GLICK!, skr. pocztowa 338, 04-026 WARSZAWA
»> b» Glick! w Sieci: e-mail: clickQ©Qclick.pl, www.click.pl
b> b» Dział reklamy Monika Walczak (kierawnik), monika.wal- czak©Dbauer.pl, tel (0-22) 516-35-19,
b bb Druk Drukarnia Wydawnictwa Bauer w Ciecha- nowie, R.R. Donnelley Europe Sp. z 0.0. w Krakowie
»> b» Gopyright: Wydawnictwo Bauer Sp. z 0.0., Sp. K.,
ul. Motorowa 1, 04-035 Warszawa
h
BAUER
b> b» Wydawnictwo Bauer jest członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Wydaw- ców oraz członkiem Izby Wydawców Pra- sy. Nie zamówionych materiałów redakcja nie zwraca. Zastrzegamy sobie prawo do skracania i redagowania tekstów.
Co na CD?
Nie działa?
>» nad numerem pracowali:
b> b» Wydawnictwo Bauer ostrzega PT. Sprzedawców, że sprzedaż numerów ak- tualnych i archiwalnych pisma po cenie in- nej niż ustalona przez Wydawcę jest za- broniona i skutkuje odpowiedzialnością są- dową.
b» b» Za treść reklam redakcja nie odpo- wiada. Wszystkie nazwy handlowe i towa- rów występujące w piśmie są zastrzeżo- nymi znakami towarowymi lub nazwami
zastrzeżonymi odpowiednich firm i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych. Kopiowanie i rozpowszechnianie w jakiej- kolwiek formie materiałów zawartych w piśmie oraz na CD bez pisemnej zgody wydawcy zabronione. ISSN 1509-0558
Z WZON NN ZWIĄZEK KONTROLI DYSTRYBUCJI PRASY
RICHARD BU
RNS'
„ Jaki by Rysiek nie był, dobrze że |. w ogóle jest! |]
) zzacazzcad),
k Ę gumy rozpędzonego Peugeota należące- i a go do swego kumpla z 0S-ów, Richarda Burnsa!
Największe wrażenie robi w chwili obecnej grafika. Tak pięknej roślinności nie było jeszcze w żadnej grze samocho- dowej na PC. Toż to fotorealizm! Sosny, brzozy, Świerki, trawy i krzewy pną się w górę niczym w prawdziwym lesie. Drze- wa wyglądają jak żywe, każde jest inne, jedyne w swoim rodzaju. Obiecująco zapowiadają się też losowe efekty pogodowe (deszcz, śnieg, mgła, słoneczko), mające oczywiście wpływ na stan nawierzchni, oraz gra świateł. Same auta mają reprezentować poziom nie gor- szy niż wozy z COLIN MORAE RALLY 04. Autorzy gry zapo- wiadają też nie byle jakie wrażenie prędkości. To bardzo ważne! Wszak w rzeczywistości pojazd rozbujany do 200 km/h gna jak dziki i człowiek niekiedy aż się boi, że zahaczy o jakieś drzewo rosnące przy wąskiej piaszczystej dróżce. Oby screeny nie kłamały! Bo w chwili obecnej naprawdę są rewelacyjne.
Autorzy gry zapowiadają jednak, że na grafice się nie skończy. Niemal od początku interesowała ich bowiem techniczna strona rajdów, a więc samo zachowanie się wo- zu na trasie. Na potrzeby programu przygotowano specja|-
ny silnik odpowiadający za analizowanie
interakcji między podłożem a kołami, nie-
mal równie skomplikowany co aplikacje
wykorzystywane przez projektantów
aut. Bierze on pod uwagę nie tylko
rodzaj nawierzchni, ale i takie de-
tale jak rodzaj i poziom zużycia
paliwa, ilość płynu w chłodnicy
| czy temperaturę płynu hamulco-
i wego. Wjechanie w kałużę (po-
NY Niebieskoskóra pokra wstałą w czasie deszczu) może
Mote] przy malowni- czej, górskiej trasie
amotność to wbrew pozorom szalenie wygodna in-
stytucja. Pozwala monopolistom dyktować ceny na
rynku i jeszcze wmawiać klientom, że dostają naj-
lepszy towar. Kupujący z reguły nie mogą zweryfi- kować prawdziwości tych słów. A nawet jeśli — to i tak wyboru nikt im nie daje. Chyba wszyscy właściciele Neo- strady wiedzą coś na ten temat...
Na szczęście jest jeszcze inna droga. To lansowana przez liberałów demonopolizacja, umożliwiająca, a nawet zachę- cająca inne podmioty do wejścia na rynek. O jej słodkich skutkach przekonali się niedawno sympatycy piłki nożnej. Wychwalana pod niebiosa seria FIFA FO-
>] OTBALL z dnia na dzień okazała się programem zaledwie dobrym. Nowy kierunkek rozwoju 9] wskazał jej rewelacyjny PRO EVOLUTION | SOCCER 3. Podobny los czeka innego "| monopolistę — bezsprzecznie najlepszy | symulator wyścigów samochodowych "| na PC. Colin McRae powącha bowiem
ka atakuje drogę WE, © spowodować, że woda dostanie A | zakesj SE 5 się do systemu chłodzącego zad PR GR: i będzie miała wpływ na pracę cylin- x - OBN drów. Również wyciek paliwa w wyni- ku zbyt mocnego uderzenia o ziemię, wyciek płynu hamulcowego wskutek wizyty w rowie, pęknięcie szyby czy odpadnięcie spojlera zmienią sposób, w jaki wóz połyka kolejne kilometry. Brzmi niesamowicie? Na szczęście programiści z SCi obiecują, że owe detale dostrzegą tylko zawodowcy. Zwykli ludzie, nie mający większego pojęcia o budowie sil- nika samochodowego, również poradzą sobie z obsługą wozów z gry.
Ę ! y= A _ :
L | sm 6 " P> ŻE
dylemat godny przysłowiowego osiołka: kóz | McRae czy Burns? LJ Burns czy McRae? A
Wózki to jeszcze nic... w tej grze rządzi roślinność i krajobraz!
A tych będzie co najmniej dwadzieścia. W chwili obecnej autorzy programu polują na licencje. Wykupili już prawa do PAR wykorzystania i wirtualnego niszczenia takich samochodów jak Peugeot 206, Citroen Xsara T4 i Subaru R Impreza 2003, a na tym się pewnie nie skończy. Do tego dochodzą fantastycznie przygotowane trasy. Są wśród nich bezdroża Finlandii, Francji, Japonii i Wielkiej Brytanii, | odcinki górzyste, płaskie, podmokłe, zaśnieżone i suche ni- [E czym pieprz. Wśród trybów rozgrywki, obok pojedynczego wyścigu i wizyty w szkółce Burnsa, uwagę przyciąga moż- AR liwość rozegrania kariery. Każdy z kierowców biorących [PE w niej udział ma swoje własne Al (popełnia błędy, ma dobry dzień, czasem się wkurzy i zaszarżuje) i swój własny Ssys- tem przygotowań! Ostatnią ciekawostką są interaktywni kibice. Niekiedy utrudnią ci wykonywanie manewrów, sto- [R jąc zbyt blisko drogi, a kiedy indziej przyjdą ci z pomocą. Za- ryjesz w piach — pomogą wypchnąć z niego samochód. Przyrąbiesz w drzewo — wyciągną cię z samochodu i we- zwą śmigłowiec. Zadnego respawnu! Nawet na to nie licz!
Jedyne „ale” (nie licząc braku trybu multiplayer) stano- wi producent. Niestety, firma SCi swoje najlepsze lata ma za sobą. Od premiery CARMAGEDDON upłynęła już prze- cież epoka, a CONFLICT: DESERT STORM i GREAT ESCAPE — choć wychwalane przez speców od marketingu pod nie- biosa — wielkiej kariery nie zrobiły. Czy Richardowi...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin