ksiaze-i-roza_65293.pdf

(109 KB) Pobierz
Książę i róża.
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń
myśli twórczo
zna przebieg zdarzeń w
Małym Księciu
poprawnie posługuje się cytatami
b) Umiejętności
Uczeń
dostrzega przejawy miłości w pozornie prostych zachowaniach
potrafi wykonać notatkę graficzną
wyciąga właściwe wnioski z opracowanych cytatów
2. Metoda i forma pracy
Praca z tekstem, notatka graficzna, zbiorowa
3. Środki dydaktyczne
Tekst
Małego Księcia
A. de Saint- Exupery
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
1. Powitanie i czynności organizacyjno porządkowe.
2. Rozmowa z uczniami na temat wątku miłości w
Małym Księciu.
b) Faza realizacyjna
1. Praca w grupach
(załącznik 1).
2. Prezentacja wyników pracy grup i uzupełnianie tabeli
(załącznik 2).
3. Omówienie i zapisanie wniosków na temat miłości róży i Małego Księcia.
4. Ustalenie, czego nauczył się Mały Książę o miłości podczas pobytu na Ziemi
(załącznik 3).
5. Wykonanie notatki graficznej wyjaśniającej, jak rozumiana jest miłość w lekturze
(załącznik 4).
c) Faza podsumowująca
1. Dyskusja z uczniami o słowach Małego Księcia “Byłem za młody, by ją kochać”.
2. Podanie I wyjaśnienie pracy domowej.
5. Bibliografia
1. Saint- Exupery A.,
Mały Książę,
2. Arends R.J.,
Uczymy się nauczać,
WSiP, Warszawa 1994.
3. Podracki J.[red.],
Zadania do lektury dla klas VII-VIII,
WSiP, Warszawa 1990.
6. Załączniki
Załącznik 1
Grupa I- znajdźcie cytaty dotyczące róży przed rozkwitnięciem
Grupa II- znajdźcie cytaty dotyczące zachowania róży po rozkwitnięciu
Grupa III- znajdźcie cytaty dotyczące zachowania róży podczas rozstania
Załącznik2
przed rozkwitnięciem
-starannie
dobierała barwy
- ubierała sie powoli
- dopasowywała płatki
- nie chciała rozkwitnąć
pognieciona
- chciała zrobić jak
najlepsze wrażenie
- chciała oczarować
Małego Księcia
po rozkwitnięciu
- była świadoma swojej
urody
- kokietowała Małego
Księcia
- kłamała
- prowokowała
- żądała zainteresowania
- chciała zrobić jak
najlepsze wrażenie
- żądała zbyt dużo
- była irytująca
podczas rozstania
- była spokojna
- nie robiła wymówek
- przyznała się do błędu
- wyznała miłość
- zapewniała, że da sobie
radę
- godziła się na odejście
Małego Księcia
Załącznik 3
Mały Książe nauczył się, że: należy oceniać ludzi po czynach, a nie po zachowaniu, oczy nie
zawsze mówią prawdę, róża jest dla niego kimś wyjątkowym, był za młody, by ją kochać, itp.
Załącznik 4
Zadanie domowe
Zapisz swój głos w dyskusji o wpływie młodego wieku na miłość.
7. Czas trwania lekcji
45 min.
8. Uwagi do scenariusza
Zgłoś jeśli naruszono regulamin