javascript-od-pierwszej-linii-kodu.-blyskawiczna-nauka-pisania-gier,-stron-www-i-aplikacji-internetowych ebook.pdf

(6256 KB) Pobierz
Tytuł oryginału: JavaScript from Beginner to Professional: Learn JavaScript quickly by building fun,
interactive, and dynamic web apps, games, and pages
Tłumaczenie: Robert Górczyński
ISBN: 978-83-8322-197-7
Copyright © Packt Publishing 2021. First published in the English language under the title ‘JavaScript from
Beginner to Professional – (9781800562523)’.
Polish edition copyright © 2023 by Helion S.A.
All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means,
electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system,
without permission from the Publisher.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz wydawca dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz wydawca nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
https://helion.pl/user/opinie/javsco
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem:
https://ftp.helion.pl/przyklady/javsco.zip
Helion S.A.
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
e-mail:
helion@helion.pl
WWW:
https://helion.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
O autorach
O korektorze merytorycznym
Wprowadzenie
Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z JavaScriptem
Dlaczego warto poznać JavaScript?
Przygotowanie
środowiska
pracy
Zintegrowane
środowisko
programistyczne
Przeglądarka WWW
Narzędzia dodatkowe
Edytor typu online
Jak przeglądarka WWW przetwarza kod JavaScriptu?
Używanie konsoli przeglądarki WWW
Dodawanie kodu JavaScript do strony internetowej
Osadzenie kodu JavaScript bezpośrednio w HTML-u
Dołączenie pliku zewnętrznego do strony internetowej
Tworzenie kodu JavaScript
Formatowanie kodu
Komentarze w kodzie
Pobieranie danych wejściowych
Losowo wybrane liczby
Projekt rozdziału
Tworzenie pliku HTML i dołączonego w nim pliku JavaScript
Sprawdzian umiejętności
Podsumowanie
13
14
15
19
20
21
21
22
22
22
23
24
26
26
27
29
29
30
31
32
33
33
33
33
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Rozdział 2. Podstawy JavaScriptu
Zmienne
Deklarowanie zmiennej
Proste typy danych
String
Number
BigInt
Boolean
Symbol
undefined
null
Analizowanie i modyfikowanie typów danych
Ustalenie typu zmiennej
Konwersja typów danych
Operatory
Operatory arytmetyczne
Operatory przypisania
Operatory porównania
Operatory logiczne
Projekty rozdziału
Konwerter mil na kilometry
Kalkulator BMI
Sprawdzian umiejętności
Podsumowanie
35
35
36
38
38
40
41
41
42
42
43
43
44
45
47
48
53
54
56
57
57
58
58
59
Rozdział 3. Wiele wartości w JavaScripcie
Tablica i jej właściwości
Tworzenie tablicy
Uzyskiwanie dostępu do elementów tablicy
Nadpisywanie elementu
Wbudowana właściwość length
Metody tablicy
Dodawanie i zastępowanie elementów
Usuwanie elementu
Wyszukiwanie elementów
Sortowanie
Sortowanie w kolejności odwrotnej
Tablica wielowymiarowa
Obiekty w JavaScripcie
Uaktualnianie obiektu
Praca z obiektami i tablicami
Obiekt w obiekcie
Tablica w obiekcie
Obiekt w tablicy
Obiekt w tablicy w innym obiekcie
Projekty rozdziału
Operacje na tablicy
Katalog produktów firmy
60
61
61
62
63
64
65
65
67
68
69
70
70
72
73
74
74
75
76
76
77
77
78
4
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
Sprawdzian umiejętności
Podsumowanie
78
79
Rozdział 4. Konstrukcje logiczne
Konstrukcje if i if-else
Konstrukcja else if
Operator trójargumentowy
Konstrukcja switch
Blok default w konstrukcji switch
Łączenie
bloków case
Projekty rozdziału
Gra w liczby
Gra w sprawdzanie imienia przyjaciela
Gra „kamień, papier, nożyce”
Sprawdzian umiejętności
Podsumowanie
80
80
82
84
85
87
89
90
90
90
90
91
93
Rozdział 5. Pętle
Pętla while
Pętla do-while
Pętla for
Pętle zagnieżdżone
Pętle i tablice
Pętla for-of
Pętla i obiekt
Pętla for-in
Iteracja przez obiekt przez jego konwersję na tablicę
Słowa kluczowe break i continue
Polecenie break
Polecenie continue
break, continue i pętla zagnieżdżona
break, continue i pętle oznaczone etykietami
Projekt rozdziału
Tabliczka mnożenia
Sprawdzian umiejętności
Podsumowanie
94
95
98
99
101
104
106
108
108
109
111
112
113
115
117
118
118
118
119
Rozdział 6. Funkcje
Podstawy dotyczące funkcji
Wywoływanie funkcji
Tworzenie funkcji
Nadawanie nazwy funkcjom
Parametry i argumenty
Parametry domyślne lub nieodpowiednie
Specjalne funkcje i operatory
Funkcja strzałki
Operator rozwinięcia
Parametr resztowy
5
120
121
121
121
122
123
125
126
126
127
128
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin