14.04.203 R. ZAJĘCIA
1ŚNIADANIE
2 ZAJĘCIA KULINARNE – ROBIMY KOKTAIL OWOCOWY (9;00)
3. • Zabawa dydaktyczna Co nam dają zwierzęta?
Obręcze, obrazki przedstawiające zwierzęta hodowane na wsi.
N. rozkłada w różnych miejscach na dywanie pięć obręczy, a w każdej z nich umieszcza zasłonięty
obrazek zwierzęcia (kury, owcy, krowy, gęsi). Podchodzi z dziećmi do poszczególnych
obręczy. Dzieci odsłaniają obrazek, nazywają przedstawione na nim zwierzę i zastanawiają się,
co ono daje człowiekowi, np.: kura – jajka, owca – wełnę, krowa – mleko, gęś – mięso, pierze.
4. KOLOROWANKA WODNA KOGUT
• Ćwiczenia liczbowe Ile jajek zniosła indyczka?
Sylwety jajek różnej wielkości, kartoniki z liczbami (krążkami).
N. przypina do tablicy sylwety jajek (za każdym razem inną liczbę w zakresie dziesięciu).
Dzieci liczą jajka i układają przed sobą kartonik z odpowiednią liczbą krążków (lub liczbą).
• Ćwiczenia liczbowe Ile indorków wylęgło się z jajek?
Sześć sylwet popękanych jajek, sylwety indorków (różniące się kolorami i ozdobami).
N. przypina do tablicy sześć sylwet popękanych jajek. Wyklują się z nich pisklęta – małe
indorki. Pod każdym jajkiem dzieci umieszczają tyle sylwet indorków, ile powie N., np.:
z pierwszego jajka wykluł się jeden indorek; z drugiego wykluły się dwa indorki – bliźniaki;
z trzeciego – jeden indorek; z czwartego – jeden indorek; z piątego – trzy indorki – trojaczki;
z szóstego – dwa indorki. (Indorki różnią się kolorem i elementami wyglądu, np. muszką,
krawatem, koralami).
• Dzieci określają, jak wygląda np. indorek wykluty z trzeciego... szóstego jajka. Określają, z którego
jajka wykluł się indorek opisany przez N. lub dziecko (stosują liczebniki porządkowe).
• Obliczają, ile wszystkich indorków wykluło się z jajek.
• Określają, czego było więcej: jajek czy indorków.
• Określają, o ile więcej było indorków.
• Dodawanie z wykorzystaniem kostek.
Dzieci kolejno rzucają dwiema kostkami, w których zaklejone są ścianki z sześcioma oczkami.
Są tam liczby 0. Po wyrzuceniu liczą oczka i układają odpowiednie działanie.
Np. dziecko wyrzuciło na kostkach 5 oczek i 4 oczka. Układa działanie:
5 + 4 = 9
i je odczytuje.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
PUSIA108