14.04.2023 r. SCENARIUSZ.docx

(750 KB) Pobierz

14.04.203 R.  ZAJĘCIA

1ŚNIADANIE

2 ZAJĘCIA KULINARNE – ROBIMY KOKTAIL OWOCOWY (9;00)

 

3. Zabawa dydaktyczna Co nam dają zwierzęta?

Obręcze, obrazki przedstawiające zwierzęta hodowane na wsi.

N. rozkłada w różnych miejscach na dywanie pięć obręczy, a w każdej z nich umieszcza zasłonięty

obrazek zwierzęcia (kury, owcy, krowy, gęsi). Podchodzi z dziećmi do poszczególnych

obręczy. Dzieci odsłaniają obrazek, nazywają przedstawione na nim zwierzę i zastanawiają się,

co ono daje człowiekowi, np.: kura – jajka, owca – wełnę, krowa – mleko, gęś – mięso, pierze.

 

4. KOLOROWANKA WODNA KOGUT

Ćwiczenia liczbowe Ile jajek zniosła indyczka?

Sylwety jajek różnej wielkości, kartoniki z liczbami (krążkami).

N. przypina do tablicy sylwety jajek (za każdym razem inną liczbę w zakresie dziesięciu).

Dzieci liczą jajka i układają przed sobą kartonik z odpowiednią liczbą krążków (lub liczbą).

 

Ćwiczenia liczbowe Ile indorków wylęgło się z jajek?

Sześć sylwet popękanych jajek, sylwety indorków (różniące się kolorami i ozdobami).

N. przypina do tablicy sześć sylwet popękanych jajek. Wyklują się z nich pisklęta – małe

indorki. Pod każdym jajkiem dzieci umieszczają tyle sylwet indorków, ile powie N., np.:

z pierwszego jajka wykluł się jeden indorek; z drugiego wykluły się dwa indorki – bliźniaki;

z trzeciego – jeden indorek; z czwartego – jeden indorek; z piątego – trzy indorki – trojaczki;

z szóstego – dwa indorki. (Indorki różnią się kolorem i elementami wyglądu, np. muszką,

krawatem, koralami).

• Dzieci określają, jak wygląda np. indorek wykluty z trzeciego... szóstego jajka. Określają, z którego

jajka wykluł się indorek opisany przez N. lub dziecko (stosują liczebniki porządkowe).

• Obliczają, ile wszystkich indorków wykluło się z jajek.

• Określają, czego było więcej: jajek czy indorków.

• Określają, o ile więcej było indorków.

• Dodawanie z wykorzystaniem kostek.

Dzieci kolejno rzucają dwiema kostkami, w których zaklejone są ścianki z sześcioma oczkami.

Są tam liczby 0. Po wyrzuceniu liczą oczka i układają odpowiednie działanie.

Np. dziecko wyrzuciło na kostkach 5 oczek i 4 oczka. Układa działanie:

5 + 4 = 9

i je odczytuje.

 

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA



https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg


https://i.pinimg.com/564x/1e/b1/40/1eb140fb377d54455d49f15e20e49023.jpg

https://i.pinimg.com/originals/e2/06/32/e2063290473af0b49c1abd2d845a2f16.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             



Chicken PNG 7 - PNG All

Zgłoś jeśli naruszono regulamin