27.02.2023r.-03.03.2023r. ZAJĘCIA.docx

(492 KB) Pobierz

Ćwiczenia poranne – zestaw 23.

Bębenek, grzechotka, tamburyn.

• Zabawa orientacyjno-porządkowa Królewskie ukłony.

Dzieci maszerują i biegają w różnych kierunkach. Słysząc mocne uderzenie w bębenek,

zatrzymują się w miejscu, naśladując królewskie ukłony.

• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Zbroja rycerska.

Dzieci naśladują zakładanie ciężkiej rycerskiej zbroi na poszczególne części ciała.

• Ćwiczenia równowagi Rycerze przechodzą po kamieniach przez strumień.

Dzieci przeskakują z nogi na nogę, przez chwilę stając na jednej nodze.

• Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Spacer smoków.

Dzieci chodzą w różnych kierunkach na czworakach. Słysząc dźwięk grzechotki, naśladują

zianie ogniem (wciągają powietrze nosem, wydmuchują strumień powietrza ustami).

• Zabawa bieżna Szukamy księżniczek.

Dzieci biegają w różnych kierunkach, w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy

w grze dobierają się w pary – książę z księżniczką (chłopiec z dziewczynką), wykonują

obroty w kółeczkach.

• Ćwiczenia uspokajające.

Dzieci maszerują parami po obwodzie koła, zmieniając co chwilę kierunek marszu. Maszerując,

rytmizują tekst: Maszerujmy wszyscy w koło, będzie dzisiaj nam wesoło. W drugą stronę

jeszcze raz. O, jakże to cieszy nas.

 

• Zabawa ruchowa Hop!

Dzieci rozbiegają się po wyznaczonym miejscu ogrodu przedszkolnego. Na hasło N.: Biegiem!

zaczynają bieg w miejscu – przebierają nogami i rękami bardzo szybko. Na następne hasło:

Hop! dzieci naśladują skakanie przez przeszkodę, krzycząc przy tym Hop!

 

ROBIMY DIAGNOZĘ GOTOWOŚCI SZKOLNEJ DZIECI

MIERZYMY DZIECI!!!!

27.02.2023r.-03.03.2023r.

Marzec, tydzień 2 W świecie teatru

Dzień 1 Zabawy w teatr

 

Zabawa twórcza Jestem królem.

Krzesełko, nagranie dowolnej melodii, odtwarzacz CD.

N. ustawia w sali krzesełko – tron. Dzieci maszerują po obwodzie koła przy dźwiękach muzyki.

Podczas przerwy w grze dziecko, które zatrzyma się w miejscu ustawienia tronu (krzesełka),

wchodzi na niego i przedstawia się wymyślonym królewskim imieniem.

 

Zajęcia 1. Rozmowa na temat teatru, z wykorzystaniem fragmentu wiersza Joanny

Kulmowej Teatr żywy.

Zagadka o teatrze.

Jak się nazywa taki budynek,                             Krzesła tam stoją rząd za rzędem,

w którym zobaczysz scenę, kurtynę?               a ja tam baśń oglądać będę. (teatr)

 

Rozmowa na temat: Co to jest teatr?

Tablica demonstracyjna nr 60.

Czy teatr to tylko budynek? (N. pokazuje zdjęcia, a dzieci nazywają przedstawione miejsca).

Co jest jeszcze potrzebne, aby stworzyć teatr?

Jak nazywają się ludzie, którzy występują w teatrze?

Co możemy zobaczyć w teatrze zamiast grających aktorów?

 

Zabawa Każdy może być aktorem.

Idzie, idzie bajka w świat

w czarodziejskiej szacie.

Przyjrzyjcie się dobrze –

może ją poznacie...

Po nauczeniu się tekstu fragmentami, metodą ze słuchu, dzieci starają się wypowiadać go

inaczej niż poprzednicy, np.: wolno, szybko, głośno, cicho, ze złością, z radością.

 

Słuchanie fragmentu wiersza.


A w teatrze

wszystko inaczej.

Tu naprawdę żyje to, na co patrzę.

Aktor,

co króla gra,

wcale nie jest za szybą ze szkła.

Ta aktorka

widzi mnie na pewno,

chociaż jest złotowłosą królewną.

I ten książę,

piękny jak westchnienie,

jest o krok ode mnie – choć na scenie. (…)


 

• Rozmowa na temat wiersza.

W kogo wcielają się w wierszu aktorzy?

Gdzie występują aktorzy?

Jak nazywa się teatr, w którym aktorami są lalki?

Kto nimi porusza i za nie mówi?

Dlaczego?

 

Tablica demonstracyjna nr 62.

Obejrzyjcie zdjęcia. Tego mogą używać aktorzy w teatrze dla dzieci. Posłuchajcie nazw. Powtórzcie je za N.

pacynki

jawajki

marionetki

kukiełki

Znajdź utwór

Zabawa ruchowa Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy.

 

 

• Karta pracy, cz. 3, nr 38.

− Czy byliście kiedyś w teatrze? Opowiedzcie o tym.

− Obejrzyjcie zdjęcie. Powiedzcie, co dzieje się na scenie.

− Rysujcie po śladach rysunków pacynek. Dorysujcie

brakujące elementy. Pokolorujcie rysunki.

 

• Rozwiązywanie zagadek.  TEKST W PRZEWODNIKU

 

• Dzielenie nazw obrazków na głoski.

Obrazki przygotowane przez N.

 

Zajęcia 2. Zabawy i ćwiczenia z literą u.

Oglądanie zdjęcia (obrazka) pasieki, z widocznymi pszczołami.

Zdjęcie (obrazek) pasieki, z widocznymi pszczołami.

Co to za miejsce?

Jak nazywają się te małe, drewniane domki?

Kto w nich mieszka?

Kto jest najważniejszy w ulu?

Dlaczego pszczoły są pożyteczne?

Kto opiekuje się pasieką?

Analiza i synteza słuchowa słowa ule.

• Dzielenie słowa ule na sylaby.

Co słyszycie na początku słowa ule?

Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską u.

Obrazki przedmiotów/zwierząt/roślin, których nazwy rozpoczynają się głoską u.

• Dzielenie słowa ule na głoski.

Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską u (ubranie, ucho, umywalka...),

mających ją w środku (zupa, mucha, buda...).

Z ilu głosek składa się słowo ule?

Budowanie schematu słowa ule.

Białe nakrywki.

Podawanie przykładów imion rozpoczynających się głoską u (Ula, Urban, Ursyn...).

Analiza i synteza słuchowa imienia Ula.

Białe nakrywki.

• Dzielenie imienia na sylaby, na głoski; budowanie jego schematu.

Pokaz litery u: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Litery u, U.

Umieszczanie poznanych liter: u, U, a, l, e, pod schematami słów ule, Ula.

Litery: u, U, a, l, e.

• Odczytywanie wyrazów ule, Ula.

Układanie liter u z kawałka sznurka.

Kawałki sznurka dla każdego dziecka, nagranie spokojnej melodii, odtwarzacz CD.

Dzieci, przy nagraniu spokojnej melodii, układają na podłodze literę u ze sznurka.

 

• Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 64-66.

 

K

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marzec, tydzień 2 W świecie teatru

Dzień 2 Z wizytą w teatrze

Karta pracy, cz. 3, nr 39.

Nazwijcie osoby przedstawione na zdjęciach. Naśladujcie ich ruchy.

Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach.

Naśladujcie ich ruchy.

Odwzorujcie podane wzory.

 

Zajęcia 1. Wycieczka do teatru – oglądanie wybranego przedstawienia teatralnego.

Rozmowa na temat: Jak należy zachowywać się w teatrze?

Wyjazd (wyjście) do teatru.

Oglądanie wybranego przedstawienia teatralnego.

Zwiedzanie teatru. Zwracanie uwagi na wystrój wnętrza, wyposażenie teatru; porównywanie

rzeczywistości z tym, co dzieci wiedziały na temat teatru.

Rozmowa z pracownikami teatru – przybliżanie pracy aktora, reżysera, scenografa; zachęcanie

do wnikliwej obserwacji i zadawania pytań.

Powrót do przedszkola.

 

 

Rozmowa na temat obejrzanego spektaklu.

• Omawianie postaci występujących w przedstawieniu, przygód bohaterów, kostiumów,

dekoracji, gry aktorów; opowiadanie scen, które najbardziej podobały się dzieciom.

• Omawianie, na czym polega praca aktora, reżysera, scenografa.

 

• Rysowanie pastelami olejnymi ilustracji do obejrzanej baśni.

Kartki, pastele olejne, dziurkacz, wstążka.

• Układanie ilustracji zgodnie z następstwem czasowym, spinanie ich (lub związywanie wstążką

przeciągniętą przez otwory zrobione dziurkaczem), omawianie kolejnych wydarzeń,

ozdabianie okładki z napisanym przez N. tytułem spektaklu, ustawianie powstałego albumu

w kąciku dla rodziców.

 

Opowieść ruchowa Kubuś Puchatek i przyjaciele (w tle spokojnej muzyki).

Nagranie spokojnej muzyki, odtwarzacz CD.

Kubuś Puchatek każdego ranka wspinał się po schodach na strych swojego domku (marsz

z wysokim unoszeniem kolan), aby stamtąd zobaczyć, co słychać w Zaczarowanym Lesie

(skręty głowy w prawo i w lewo). Jeśli zobaczył swoich przyjaciół, zbiegał ze schodów (bieg

z wysokim unoszeniem kolan) i w podskokach (przeskoki z nogi na nogę) wędrował na leśną

polanę. Tutaj czekał na niego Królik, który skakał między drzewami (zajęcze skoki), oraz wesoły

Tygrysek, ciągle brykający i wykonujący obroty (wyskoki w górę i obroty wokół własnej osi).

Jednak najlepszym przyjacielem Kubusia był Prosiaczek, który lubił kłaść się na grzbiecie i fikać

nogami (naśladowanie zachowania prosiaczka). W dziupli na drzewie mieszkała Sowa Przemądrzała,

która latała z drzewa na drzewo (wymachy ramion) i dawała wszystkim rady. Na

skraju lasu rozmyślał osiołek Kłapouchy, który ciągle szukał swojego ogonka (marsz w kółeczko,

skręty głowy do tyłu). Przyjaciele bardzo lubili leżeć na trawie i obserwować chmury płynące

po niebie (leżenie na plecach, wodzenie oczami w różnych kierunkach). Rysowali rękami ich

kształty (rysowanie w powietrzu zaproponowanych kształtów), a potem turlali się po trawie

w różne strony. Kiedy nadchodził wieczór, po dniu pełnym zabaw, zmęczeni, rozchodzili się

do swoich domków (naśladowanie sposobów poruszania się zwierzątek wybranych przez

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin