RoślinnieJemy. Kuchnia roślinna - przewodnik dla restauracji.pdf

(9159 KB) Pobierz
SKŁAD REDAKCYJNY
REDAKCJA:
Weronika Pochylska, Maciej Otrębski, Magdalena Derda
OPRACOWANIE GRAFICZNE:
Joanna Woronowicz
OPRACOWANIE GRAFICZNE URBAN VEGAN:
Piotr Bilik
OPRACOWANIE GRAFICZNE I SKŁAD:
Tadeusz Krawczuk
KOREKTA:
Jacek Jaskulski, Milena Socha, Aleksandra Bujalska
POMOC REDAKCYJNA:
Anna Radziszewska, Julia Balcerak, Tomke Ptasiński, Michał Nowaczewski
2|
MATERIAŁY KAMPANII
Spis treści
SŁOWEM WSTĘPU
DIETA ROŚLINNA, CZYLI JAKA?
RADY SZEFÓW KUCHNI
ZAINSPIRUJ SIĘ
ROŚLINNE CZY WEGAŃSKIE?
KUCHENNY ELEMENTARZ ROŚLINNEGO GOTOWANIA
PRZEPISY
PORADNIK DLA OBSŁUGI
4
7
12
18
23
25
32
48
Słowem wstępu
Diety oparte o produkty roślinne stają się coraz bardziej popularne. Według badań
IBRiS z lutego 2018 roku, 58% Polaków deklaruje zmniejszenie spożycia mięsa
na rzecz produktów roślinnych. Miasta takie jak Warszawa czy Kraków przodują
w rankingach miejsc przyjaznych wegetarianom i weganom. Celebryci i internetowi
influencerzy wzmacniają roślinny trend, a weganizm wszedł do mainstreamu.
Branża HoReCa dostrzega potencjał leżący w roślinnych daniach. Menadżerowie
restauracji i szefowie kuchni nie tylko podążają za trendem, ale również go kreują
- to budujące.
Jako kampania RoślinnieJemy wspieramy restauracje, bistra, kawiarnie, kantyny
szkolne i pracownicze przy wprowadzaniu roślinnych dań do swojej oferty.
Doradzamy w kwestii menu, pomagamy w promocji, we współpracy z szefami
i szefowymi kuchni - naszymi ambasadorami, organizujemy szkolenia dla kucharzy.
Już ponad 300 restauracji w całej Polsce wyszło naprzeciw zmieniającym się
oczekiwaniom gości i dołączyło do kampanii!
DLACZEGO WARTO?
• Prawie 60% Polaków planuje ograniczyć spożycie mięsa na rzecz
posiłków roślinnych
1
• Ponad 10% młodych Polaków jest na diecie wegańskiej lub
wegetariańskiej
2
• Szefowie kuchni i pasjonaci gotowania tacy jak Jamie Olivier, Gordon
Ramsay, Marcin Popielarz, Grzegorz Łapanowski dostrzegają i promują ten trend!
Badania firmy Ibris, 2018
2
Badania firmy Mintel, 2017
1
4|
MATERIAŁY KAMPANII
Ty też otwórz się na to
co
nowe, smaczne i lżejsze
- wprowadź do swojego menu
wegańskie dania i desery.
W JAKI SPOSÓB NA TYM SKORZYSTASZ?
• wizerunkowo
- wprowadzanie roślinnych doskonale wpisuje się w koncepcję
biznesu odpowiedzialnego społecznie - tym prostym ruchem udowadniamy
chęć dbania o: zdrowie gości, szacunek do ich wyborów żywieniowych, dbałość
o środowisko. Badania przeprowadzone przez „The Veganizers“ dowiodły,
że wprowadzenie roślinnych dań do menu najprawdopodobniej będzie wiązało
się ze wzmożoną liczbą wzmianek i publikacji, dotyczących właśnie Twojej
restauracji
3
, w mediach społecznościowych
• promocyjnie
- wybranym przez nas kanałem RoślinnieJemy: strona www /
Instagram / Facebook poinformujemy o Twoich roślinnych nowościach! Ponadto
otrzymasz od nas specjalną, rozpoznawalną naklejkę na drzwi, która już od progu
informuje gości, że w środku znajdą również w 100% roślinny posiłek lub deser
• finansowo
- przykłady restauracji, z którymi współpracujemy pokazują,
że przy odpowiednio skomponowanym roślinnym menu i promocji, ten ruch
opłaca się również pod względem zwiększonego obrotu i liczby nowych gości.
3
www.theveganizers.com/restaurants.html
KUCHNIA ROŚLINNA -
PRZEWODNIK
DLA RESTAURACJI
|5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin