Matematyka, „Matematyka z kluczem” 8, zeszyt ćwiczeń-3.pdf

(3924 KB) Pobierz
8
Zeszyt
ćwiczeń
DO MATEMATYKI
DLA KLASY ÓSMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Zbiór zadań
dla klasy 8 szkoły podstawowej
Zestawy zadań do każdego tematu z podręcznika, pogrupowane według
stopnia trudności:
około 1300 zadań,
tematy ułożone zgodnie z układem
lekcji w podręczniku,
do każdego tematu trzy strony zadań:
– Rozgrzewka
– dla uczniów
potrzebujących prostych zadań,
– Trening
– pozwalający uczniom
utrwalić nabyte umiejętności,
– Na medal
– dla uczniów
szukających wyzwań.
Na zakończenie każdego rozdziału
zestaw zadań powtórzeniowych oraz
sekcja
To może być na egzaminie,
zawierająca zadania opracowane przez
Centralną Komisję Egzaminacyjną.
Zbiór zadań zawiera różnorodne
zadania:
wielokrotnego wyboru,
wymagające uzasadnienia,
otwarte,
do uzupełnienia,
konkursowe,
typu „PRAWDA/FAŁSZ”,
typu „TAK/NIE, ponieważ
A/B/C”.
8
Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska,
Małgorzata Paszyńska
Zeszyt
ćwiczeń
DO MATEMATYKI
DLA KLASY ÓSMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Zeszyt ćwiczeń jest skorelowany z podręcznikiem
Matematyka z kluczem
dla klasy 8
dopuszczonym do użytku szkolnego i wpisanym do wykazu podręczników
przeznaczonych do kształcenia ogólnego do nauczania matematyki
w klasach 4–8 szkoły podstawowej.
Numer ewidencyjny podręcznika w wykazie MEN: 875/5/2018
Nabyta przez Ciebie publikacja jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy o przestrzeganie praw, jakie im przysługują.
Zawartość publikacji możesz udostępnić nieodpłatnie osobom bliskim lub osobiście znanym, ale nie umieszczaj jej
w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, to nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. Możesz skopiować
część publikacji jedynie na własny użytek.
Szanujmy cudzą własność i prawo. Więcej na
www.legalnakultura.pl
© Copyright by Nowa Era Sp. z o.o. 2018
ISBN 978-83-267-3375-8
Opracowanie redakcyjne i redakcja merytoryczna:
Marcin Minda,
Renata Sawicka, Magdalena Spalińska, Elżbieta Zięcina.
Współpraca redakcyjna:
Anna Dubiel, Aleksandra Łukaszewicz.
Redakcja językowa:
Dorota Rzeszewska.
Korekta językowa:
Joanna Sawicka.
Konsultacja merytoryczna:
Barbara Galas, Barbara Sasim-Leciejewska.
Nadzór artystyczny:
Kaia Juszczak.
Opieka graficzna:
Ewa Kaletyn, Ewelina Baran.
Projekt okładki:
Maciej Galiński.
Projekt graficzny:
Maciej Galiński.
Opracowanie graficzne:
Klaudia Jarocka, Aleksandra Szpunar.
Rysunki:
Marek Nawrocki, Ewa Sowulewska.
Rysunki techniczne:
Andrzej Oziębło.
Fotoedycja:
Katarzyna Iwan-Malawska.
Realizacja projektu graficznego:
Mariusz Trzaskalski.
Zdjęcia pochodzą ze zbiorów:
Zdjęcie na okładce:
Getty Images/Score RF/Akihiro Sugimoto
Fotografie:
Marcin Braun s. 92, Shutterstock/amasterphotographer s. 89.
Wydawnictwo dołożyło wszelkich starań, aby odnaleźć posiadaczy praw autorskich do wszystkich utworów zamieszczonych w zeszycie ćwiczeń.
Pozostałe osoby prosimy o kontakt z Wydawnictwem.
Nowa Era Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie 146 D, 02-305 Warszawa
www.nowaera.pl, e-mail: nowaera@nowaera.pl, tel. 801 88 10 10
Druk i oprawa: Drogowiec-PL Kielce, www.drogowiec.pl
Wstęp
Zeszyt ćwiczeń jest ściśle związany z  podręcznikiem
Matematyka z kluczem.
Do każdego z 33 tematów z podręcznika przygotowaliśmy zestawy zadań: łatwiejszy
na stronie zielonej, trudniejszy – na niebieskiej oraz na medal – pod kodami QR
prowadzącymi do portalu docwiczenia.pl. Dodatkowo w publikacji umieściliśmy
dwa zestawy powtórzeniowe po szkole podstawowej, które będą pomocne w przy­
gotowaniu do egzaminu ósmoklasisty.
Po każdym dziale zamieściliśmy blok zadań
Powtórzenie,
których rozwiązanie
pomoże Ci przygotować się do pracy klasowej. W publikacji znajdziesz zadania typu
egzaminacyjnego, dzięki czemu możesz sukcesywnie oswajać się z nimi. W części
To może być na egzaminie
zebraliśmy zadania, które wystąpiły na egzaminach gimna­
zjalnych i są już w zasięgu Twoich możliwości.
Kolor zielony:
Rozgrzewka,
czyli
zadania łatwiejsze.
Kolor niebieski:
Trening,
czyli zadania
trudniejsze.
Na medal,
zadania na stronie
docwiczenia.pl.
Zadania typu
egzaminacyj-
nego: „TAK/NIE,
ponieważ
A/B/C” i wybór
poprawnego
uzasadnienia.
Zadania wzorowane na
egzaminacyjnych, typu:
„PRAWDA/FAŁSZ” i wielo-
krotnego wyboru.
Przy każdym
zadaniu informacja,
kiedy wystąpiło ono
na egzaminie lub
w arkuszach przygo-
towawczych.
Część zadań pocho-
dzi z egzaminów
gimnazjalnych,
a część z egzaminów
próbnych.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin