trening 1.pdf

(105 KB) Pobierz
potęgi karta pracy
.................................................................................
imię i nazwisko
............
lp. w dzienniku
.................
klasa
.................
data
1.
Oblicz.
a)
12
12
2
b)
2.
Potęgę
5
3
można zapisać jako:
3.
Po obliczeniu wartości
3
4
A.
2
4
1
(−2)
3
2
c)
(−10)
2
C.
5 ⋅ 5 ⋅ 5
D.
64
27
10
d)
−3
3
9
A.
3 ⋅ 5
B.
3 ⋅ 3 ⋅ 3 ⋅ 3 ⋅ 3
3
D.
53
4.
Po podniesieniu liczby
−2
1
do kwadratu otrzymamy:
3
5.
Wyrażenie
1
1
1
1
1
1
można zapisać w postaci:
4 4 4 4 4 4
6.
Wynikiem działania
(−2)
4
− (−3)
3
⋅ 3
jest:
7.
Spośród liczb
(4,34)
0
,
1
7
6
A.
1
6
A.
20
7
2
B.
64
C.
6
4
3
3
otrzymamy liczbę:
A.
−4
9
1
1
6
B.
−5
9
1
6
4
C.
4
9
1
1
D.
5
9
4
A.
4
B.
4
C.
6 ⋅
4
D.
4096
A.
129
B.
97
C.
33
8.
Wartość wyrażenia
3
0
⋅ 7 − 9 ⋅
1
3
B.
6
C.
4
9.
Oblicz.
B.
2
9
3
2
,
2
C.
− 3
4
D.
−1
3
2
2
9
3
D.
−65
,
− 3
4
D.
(4,34)
0
największą jest:
jest równa:
a)
− −
3
1
3
+
3
1
2
b)
3
2
5
5
+
5
2
3
c)
10 ⋅ (−0,3)
3
− 0,3 ⋅ 10
3
d)
7
2
7
− −
7
1
1
0
⋅ (−7)
2
10.
Zapisz w postaci jednej potęgi.
a)
32 ⋅ 2
3
⋅ 2
4
a)
11
7
⋅ 11
4
A.
6
1
b)
27 ⋅ 3
9
: 3
5
b)
8
8
⋅ 8 ⋅ 8
7
D.
6
42
c)
(−1,3)
2
c)
64 ⋅ 16 : 2
9
c)
1
5
2
8
11.
Zapisz w postaci jednej potęgi:
12.
Iloczyn
6
7
⋅ 6
6
jest równy:
B.
6
13
13.
Oblicz.
: 1
2
5
3
C.
36
13
a)
(−4)
3
b)
−8
0
d)
−0,1
6
e)
− (−0,5)
3
Wybór zadań: Agnieszka Szczerek
1662959
Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Zgłoś jeśli naruszono regulamin