trening 8.pdf

(57 KB) Pobierz
Działania na potęgach
.................................................................................
imię i nazwisko
............
lp. w dzienniku
.................
klasa
.................
data
1.
Dane są liczby:
Wstaw znak
<, =
lub
>.
a)
. . . . . . . . . . .
= 6
12
: 6
3
b)
b)
100
19
= 3
4
⋅ 3
5
. . . . . . . . . . .
= 6 ⋅ 6
2
⋅ 6
3
⋅ 6
4
c)
c)
1000
50
:
= 3
13
: 3
2
: 3
2
. . . . . . . . . . .
:
6
2.
Zapisz w postaci potęgi liczby 10.
3.
Oblicz trzecią część liczby
27
4
.
4.
Zapisz w postaci jednej potęgi.
a)
4
5
2
a)
1000
10
d)
100
9
⋅ 4
3
4
b)
6
3
8
: 6
5
2
3
c)
3
1 3
2
3
5
1 5
2
d)
0,7
9
4
: 0,7
6
3
5
5.
Podnieś do potęgi.
a)
(2��)
5
b)
−6��
2
2
2
5
7
1
10
c)
−��
8
��
5
d)
−5��
4
2��
4
3
6.
Oblicz.
a)
27
3
: 9
3
b)
5
2
10
c)
(−0,6)
4
: 6
4
: 10
3
⋅ 0,8
4
: 16
4
d)
19
1
:
19
3
7.
Wpisz w okienkach odpowiednie potęgi.
⋅ 2
7
Wybór zadań: Sabina Węgrzyn
11416
Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Zgłoś jeśli naruszono regulamin