2017_nr_07-16 - Dobre praktyki - doświadczenia urzędów pracy.pdf

(1916 KB) Pobierz
MINISTERSTWO RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
DEPARTAMENT RYNKU PRACY
Łukasz Iwaszkiewicz • Weronika Jelonek
Magdalena Kosiec-Rykowska • Joanna Krysiuk
Tomasz Pieńkowski • Emilia Romanowska
Joanna Sokalska • Justyna Tyszkiewicz
DOBRE PRAKTYKI
– doświadczenia powiatowych urzędów pracy
Zeszyt Metodyczny Pośrednika Pracy
Nr 7 (16)
Warszawa 2017
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Departament Rynku Pracy
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Zeszyt Metodyczny Pośrednika Pracy Nr 7 (16)
„Dobre praktyki – doświadczenia powiatowych urzędów pracy”
Redakcja:
Monika Dąbrowska
Projekt okładki:
Kamex – Robert Grzelec
Fotoskład:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Biuro Promocji i Mediów
Zdjęcie na okładce:
Gdański Urząd Pracy, Centrum Informacji - Łukasz Iwaszkiewicz
Copyright © by Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2017
ISBN:
Wydawca:
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Departament Rynku Pracy
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
Druk:
ZWP MRPiPS, Zam
Ta publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autora i Komisja Europejska oraz
Agencja Wykonawcza ds. Audiowizualnych, Edukacji i Kultury nie ponoszą odpowie-
dzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną.
O autorach
Łukasz Iwaszkiewicz
Absolwent Wydziału Filologiczno-Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego. Od
2009 roku związany z Gdańskim Urzędem Pracy, gdzie odpowiada za opracowy-
wanie oraz wdrażanie kampanii marketingowych, a także realizację działań z obszaru
komunikacji. Administrator oficjalnej strony internetowej, Biuletynu Informacji
Publicznej Gdańskiego Urzędu Pracy oraz portali poświęconych wybranym pro-
jektom (np. Metropolitalne Targi Pracy). W latach 2012–2014 odpowiedzialny był
ponadto za upowszechnianie projektu innowacyjnego Pomorska Fabryka Designu,
wspierającego wydłużanie aktywności zawodowej osób powyżej 50. roku życia,
a od 2014 za funkcjonowanie pierwszego w Polsce metropolitalnego serwisu po-
średnictwa pracy – pracopolia.pl. Autor licznych publikacji statystycznych poświę-
conych analizie lokalnego rynku pracy i artykułów przybliżających problematykę
aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych.
Weronika Jelonek
Od 2012 roku zatrudniona w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie na sta-
nowisku pośrednika pracy. Pełni funkcję doradcy klienta instytucjonalnego. Jest
absolwentką studiów magisterskich na kierunku zarządzanie w administracji sa-
morządowej. Uczestniczy w licznych szkoleniach oraz warsztatach aby ciągle pod-
nosić i doskonalić swoje kwalifikacje zawodowe.
Magdalena Kosiec-Rykowska
Od 2005 roku związana zawodowo z Powiatowym Urzędem Pracy w Skarżysku-Kamiennej.
Obecnie zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. programów. Pełni funkcję rzecz-
nika prasowego. Absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w War-
szawie na kierunku socjologia oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządza-
nia zasobami ludzkimi.
Joanna Teresa Krysiuk
Z-ca Kierownika w Dziale Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego w Po-
wiatowym Urzędzie Pracy w Białymstoku. Pracownik Służb Zatrudnienia od 1991
roku. Od początku związana z poradnictwem zawodowym, które jest nie tylko
obowiązkiem zawodowym, ale także pasją. Współpracowała z wieloma lokalnymi
instytucjami zajmującymi się poradnictwem zawodowym, zarówno dla młodzie-
ży, jak i osób dorosłych, a także realizującymi projekty związane z udzielaniem
usług doradczych. W latach 1997–2003 związana z zespołami orzekającymi o stop-
niu niepełnosprawności najpierw powiatowym, potem wojewódzkim. Członek
Wydziałowej Rady Konsultacyjnej Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Bia-
łymstoku. Koordynator powiatowy badania „Barometr zawodów”. Absolwentka
pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego i podyplomowych studiów z orientacji
i poradnictwa zawodowego na Uniwersytecie Łódzkim.
3
Tomasz Pieńkowski
Z-ca Kierownika w Dziale Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego w Po-
wiatowym Urzędzie Pracy w Białymstoku. Pracę zawodową w publicznych służ-
bach zatrudnienia rozpoczął w 2005 roku, realizując zadania z zakresu współpracy
z pracodawcami. Regularnie bierze udział w organizacji Targów Pracy, konkursu
„Pracodawca–Partner” oraz podsumowujących go konferencjach, a także w opra-
cowywaniu „Monitoring zawodów nadwyżkowych i deficytowych” oraz analiz
rynku pracy. Ponadto uczestniczył w przygotowywaniu „Powiatowego programu
promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy na lata 2016–2020”.
W ramach stałego podnoszenia kwalifikacji brał udział w licznych szkoleniach za-
wodowych, a także w 2008 roku ukończył roczne, podyplomowe studia z zakresu
pośrednictwa pracy. Jest absolwentem Instytutu Historii oraz Wydziału Prawa
Uniwersytetu w Białymstoku.
Emilia Romanowska
Od 2003 roku jest zawodowo związana z Powiatowym Urzędem Pracy w Gołdapi.
Na początku zatrudnienia udzielała pomocy osobom bezrobotnym jako pośred-
nik pracy, następnie zajmowała się sprawami kadrowymi pracowników i płacami.
Od listopada 2010 roku kieruje pracą Działu Organizacyjno-Administracyjnego.
Współautorka samooceny do konkursu Warmińsko–Mazurskiej Nagrody Jakości.
Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku.
Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie pośrednictwa pracy a także
bezpieczeństwa i higieny pracy.
W 2014 roku została odznaczona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej me-
dalem brązowym za długoletnią służbę, a w 2015 roku otrzymała od Marszałka
Województwa Warmińsko–Mazurskiego nagrodę za szczególne zasługi na rzecz
rynku pracy.
Joanna Sokalska
Związana z publicznymi służbami zatrudnienia od 1998 roku Długoletnie i grun-
towne doświadczenie zdobywała na kolejnych szczeblach rozwoju zawodowego.
Począwszy od zadań związanych z rejestracją klientów, pracę stricte administra-
cyjną poprzez obsługę usług rynku pracy i finansowych form wsparcia. W latach
2004–2009 na stanowisku Zastępcy Dyrektora nadzorowała zadania związane
z obsługą rynku pracy i realizacją zamówień publicznych. Zgromadzona wiedza
i praktyka ułatwia zarządzanie zespołem pracowników na stanowisku dyrektora
urzędu pracy, które zajmuje od 2009 roku. Absolwentka Wydziału Ekonomii i In-
formatyki, studiów podyplomowych z zakresu zamówień publicznych i Akademii
Coachingu i mentoringu. Kreuje rzeczywistość inicjując działania mające wpływ
na solidarność społeczności lokalnej, tworzenie platformy porozumienia i trwałe
efekty współpracy.
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin