Funt - Jeden za wszystkich.pdf

(138 KB) Pobierz
Jeden za
wszystkich…
autor: Tomasz Misterka
Alternatywny świat XVII wieku,
nawiązujący do powieści „Trzej
Muszkieterowie” Aleksandra Dumasa.
Francja targana jest konfliktami religijnymi (hugenoci,
wspierani przez angielskich protestantów kontra katolicy –
trwa oblężenie la Rochelle). Postacie grających są
Muszkieterkami i Muszkieterami lub odbywają służbę
w pałacowej gwardii. Uzbrojone w zimną stal, odwagę
i honor, wezmą udział w knowaniach mistycznych sił,
przeważając szalę zwycięstwa na jedną ze stron.
Setting i przygoda przeznaczona jest, do rozegrania
w systemie FUNT RPG lub Cent RPG.
Kawaler i Lady to dobre, grzecznościowe zwroty w kierunku
postaci, które mają wyższy status społeczny.
Koszary muszkieterów
Szanowany przez Muszkieterów kapitan de Treville wzywa
postacie grających do swojego gabinetu.
Wyznacza je do zbadania sytuacji w Opactwie Fontenay
(Burgundia). Zgodnie z jego słowami, do pałacu przybył
goniec, z informacją, że mnisi (Cystersowie) zdemolowali
klasztor i uwięzili nominowanego przez króla, nowego
opata. Na szybką reakcję nalega kardynał Richelieu,
twierdząc, że istnieje zagrożenie powstania nowego gniazda
protestantów. Postacie grających mają wyruszyć następnego
dnia rano, a by nie wdały się w żadną awanturę, otrzymują
wieczorną wartę w pałacu.
Wzywając postacie grających, zadaj pytanie, co ostatnio
przeskrobały. Pozwól im poczuć niepokój, że to ich
wykroczenie jest powodem wezwania. W razie potrzeby –
wykorzystaj je przeciwko nim.
Cystersowie z Fontenay to męski zakon. Noszą białe habity
z czarnym szkaplerzem, przepasane płóciennym pasem.
Czasem są określani jako biali mnisi. Motto: „Módl się
i pracuj” / „Ład i pokój”.
Kapitan de Treville nie kryje przed Muszkieterami swojej
niechęci do kardynała. Uwaga, jaką Richelieu poświęca
klasztorowi, wydaje mu się podejrzana. Uczula postacie,
by  miały oczy i uszy otwarte.
Zarys stronnictw
Kardynał Richelieu (PT = 5),
dysponuje makiawelicznym
umysłem i tajemnymi mocami. Posiada ogromną władzę.
Wierne oddziały Gwardzistów oraz szpiegów wykonują
jego polecenia.
Królowa Anna Austriaczka (PT =
7),
anioł wygnany
z raju za romans z księciem piekieł Buckinghamem, stara
się za wszelką cenę nie dopuścić do zdobycia przez
kardynała władzy absolutnej. To jej zadanie i pokuta.
Król Ludwik XIII
wydaje się marionetką w rękach
kardynała, jednak czy nadal jest to
król (PT = 4),
czy tylko
podstawiony w jego miejsce
sobowtór (PT = 3).
Książę
piekieł Buckingham (PT =
7)
i zarazem
angielski
premier
wspiera swą ukochaną Królową Annę.
Wykorzystuje żarliwy neofityzm protestantów, by psuć
szyki kardynałowi.
Sukkub Milady (PT = 5)
razem z
demonem — hrabią
de Rochefort (PT = 5),
przyzwani przez kardynała
za pomocą tajemnych rytuałów, prześladują jego
przeciwników i realizują tajne misje. Oboje szukają
sposobu, by wrócić do piekielnego świata.
Kapitan Muszkieterów Jean de Treville (PT = 4),
wierny
prawowitemu władcy próbuje pokrzyżować plany
kardynała, współpracując z Królową Anną.
Zna króla od
dziecka.
Ma uzasadnione wątpliwości, czy osoba
zasiadająca na tronie jest tą samą osobą, którą znał. Szuka
dowodów.
Warta w Luwrze
Podczas warty panuje spokój. Trwa jeden z licznych bali
maskowych. Jedną z postaci zaczepia
Konstancja /
Konstantin Bonancieux (PT = 3).
Królowa Anna pragnie
odzyskać obraz „św. Magdaleny z Rubens”, który znajduje
się w klasztorze.
Głębsze wniknięcie w temat, może doprowadzić postacie do
informacji, że obraz ma być przekazany księciu
Buckingham, który jest kochankiem królowej, ale
jednocześnie toczy wojnę z Francją, wspierając Hugenotów
w twierdzy la Rochelle. Za dostarczenie obrazu, postacie
mogą liczyć na wdzięczność królowej i romans z dwórką /
dworzaninem.
K. Bonancieux może być wcześniej znana którejś z postaci,
również nieco bliżej niż tylko jako zaufana dwórka /
dworzanin królowej.
W pewnym momencie przerwij rozmowę, za pomocą
zbliżającej się innej postaci (np. Milady) lub grupy
gwardzistów kardynała, również pełniących wartę.
Droga do Opactwa
Podczas podróży (prawdopodobnie konnej) postacie mogą
zostać napadnięte przez grupę
bandytów (PT = 3,
dwukrotna przewaga)
lub
dezerterów (PT = 4,
wyrównana grupa lub lekka przewaga)
na trakcie.
Zasadzka lub prowokacja w przydrożnej oberży. Pod
hasłem „oddajcie pieniądze, konie i broń, a puścimy was
dalej”
/
„Muszkieterowie to pachołki kardynała”.
Przyklasztorna wieś Cochonoir
We wsi poza kilkoma chałupami znajduje się jedyna
w okolicy
Oberża
Museau du Porc. Chłopi boleją nad
zamknięciem klasztoru.
We wsi szerzą się plotki o zarazie / opętaniu jednego
z mnichów itp. Chłopi nie wiedzą, co się naprawdę stało,
więc snują domysły i opowiadają sobie bajki, zbierając
okruchy docierającej do nich prawdy.
Opactwo Fontenay
Warowne opactwo (w stylu romańskim) jest zamknięte.
Piętrowe, kamienne zabudowania, tworzą jednocześnie jego
umocnienia. Na środku znajduje się plac ze studnią a na
jego tyłach ogród z ziołami. Wokół opactwa rozrzucone są
małe wsie.
Mnisi (PT = 3, około 20)
nie chcą wpuścić nikogo.
Naciskani, mogą pozwolić na rozejrzenie się w środku, ale
pod warunkiem zostawienia całej broni przy furcie.
Nie zgodzą się na nocleg – skierują do Oberży Museau
du Porc (pod świńskim ryjem) w pobliskiej wsi Cochonoir
(Czarna świnia).
Nowy przeor Jean de Luc (PT = 4),
nominowany
przez
króla jest protegowanym i zaufanym kardynała. Ezoteryk,
którego celem jest zamiana klasztoru w miejsce do
uprawiania czarnej magii. W tym celu ukrył pod ołtarzem
obraz „św. Magdaleny z Rubens”. Mnisi, po odkryciu
desakralizacji klasztoru przez nowego przeora, podnieśli
bunt. Uwięzili go wraz z paroma pomocnikami w jednej
z piwnic. Obraz schowali w magazynie, jako dowód.
Wysłali posłańca do papieża, z prośbą o przysłanie biskupa,
który na nowo poświęci klasztor. Starają się przeczekać do
powrotu posłańca. Nie wiedzą, że został złapany przez sługi
kardynała Richelieu.
Cudowny obraz „św. Magdaleny z Rubens” jest tak
naprawdę portretem Milady, na którym zostało ukryte jej
prawdziwe imię, dające nad nią ograniczoną władzę. Opat
był jego strażnikiem i kapłanem / kultystą. Wielbi Milady i
znajduje się pod jej trwałym urokiem.
Oberża Museau du Porc
Oberżę prowadzi jowialny
Rene Artois (wym. Artua,
PT = 3).
Obsługuje wszystkich, wiele słyszy i donosi
klasztornym braciszkom o tym, co się dzieje w okolicy.
Jako szpieg klasztorny rozpuszcza również plotki wśród
okolicznej ludności, starając się uspokoić nastroje. Jest
tchórzliwy, zastraszony może pomóc bohaterom dostać się
do klasztoru, a w razie walki ucieka.
Hrabia de Rochefort
W oberży lub nieopodal klasztoru powinno dojść
do spotkania postaci z hrabią de Rochefort (PT = 5), który
działa na zlecenie kardynała. Chce on odzyskać obraz
„św. Magdaleny z Rubens”. Jego zadaniem jest
spacyfikowanie zakonników, a w skrajnym wypadku ich
wymordowanie i puszczenie klasztoru z dymem.
Hrabia chce wykorzystać obraz do własnych celów,
uzależniając Milady od siebie.
Rochefort spróbuje przekonać postacie, że jest po ich
stronie (wsparcie), a we wspólnym interesie leży uwolnienie
opata i przykładne ukaranie zakonników (to nasza mała
la Rochelle).
Jeśli postacie wejdą z nim w spór, spróbuje je zabić lub
unieszkodliwić. Przyparty do muru — ucieknie, w kłębach
dymu, zanim otrzyma ostateczny cios. Tak unieszkodliwiony,
nie pojawi się ponownie, póki nie odbędzie drogi do kręgu,
w którym go przywołano.
W kręgu odzyskuje swoją cielesną powłokę. Ta sama zasada
dotyczy również Milady, która może się pojawić
alternatywnie zamiast hrabiego, będzie jednak stosowała
raczej techniki uwodzenia, by przekonać postacie
do swoich celów.
Licencja
1. Kościół
2. Refektarz
3. Wielka sala
5. Podwórze i studnia
6. Kuchnia
7. Łaźnia
„Jeden za wszystkich...” to mikro setting i scenariusz do gry
FUNT RPG lub Cent RPG, stworzony przez Tomasza
Misterkę. Jest udostępniony na licencji Uznanie autorstwa
3.0 Unported (CC BY 3.0).
Ikona użyta na stronie tytułowej jest autorstwa Lorca (CC
BY 3.0). Ikony dostępne są na http://game-icons.net
https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/deed.pl
4. Skrzydło mieszkalne na piętrze (nad wielką salą też)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin