biblia e-biznesu 3.0 full version.pdf

(29016 KB) Pobierz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz wydawca dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne
i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym
ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz wydawca nie ponoszą również
żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Redaktor prowadzący: Barbara Gancarz-Wójcicka
Fotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.
Helion S.A.
ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail:
onepress@onepress.pl
WWW:
http://onepress.pl
(księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie?bibeb3
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
ISBN: 978-83-283-7446-1
Copyright © Helion S.A. 2021
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
Księgarnia internetowa
Lubię to! » Nasza społeczność
Spis treści
Wstęp. Co nowego, czyli spory wstęp ....................................................... 11
Jak to się zaczęło .........................................................................................................................11
„Biblia e-biznesu” w liczbach .....................................................................................................12
Świat
się zmienia, czyli co nowego w branży .............................................................................12
„Trójka” od kuchni, czyli garść ciekawostek .............................................................................17
Rozdział 1. Cele, modele i strategie e-biznesu ............................................................ 21
1.1. Specyfika biznesu w internecie .............................................................................................21
1.2. Nisza i unikalność — podejście strategiczne ........................................................................25
1.3. Nowe rynki e-biznesu ...........................................................................................................32
1.4. Startup w internecie ..............................................................................................................37
1.5. Wstępna analiza rynku ..........................................................................................................41
1.6. E-biznesplan .........................................................................................................................45
1.7. Nazwa i domena dla e-biznesu .............................................................................................51
1.8. Dywersyfikacja w e-biznesie ................................................................................................57
1.9. Strategie cenowe ...................................................................................................................64
1.10. Błędy początkujących e-sprzedawców ..............................................................................70
1.11. Finansowanie e-biznesu ......................................................................................................78
1.12. Crowdfunding — finansowanie i testowanie w jednym .....................................................84
1.13. Crowdinvesting/equity crowdfunding — finansowanie udziałowe ....................................92
1.14. Tokenizacja e-biznesu ........................................................................................................96
1.15. IPO, czyli wprowadzenie firmy na giełdę ...........................................................................98
Rozdział 2. Sklep internetowy .................................................................................. 103
2.1. Sklep w internecie — pierwsze kroki .................................................................................103
2.2. Typy platform e-sklepowych ..............................................................................................107
2.3. Struktura i użyteczność sklepu internetowego ....................................................................115
2.4. Przegląd aplikacji e-sklepowych ........................................................................................125
2.5. Wdrożenie e-sklepu ............................................................................................................129
2.6. Hosting dla e-sklepu ...........................................................................................................135
2.7. Audyt przedwdrożeniowy ...................................................................................................140
Kup książkę
Poleć książkę
6
Biblia e-biznesu 3.0
Rozdział 3. Platformy aukcyjne, serwisy ogłoszeniowe i inne marketplace’y ............... 147
3.1. Allegro dziś ........................................................................................................................147
3.2. Trafność Allegro — zasady „pozycjonowania” ofert .........................................................151
3.3. Zwiększanie efektywności handlu na Allegro
— Strefa Marek, Strefa Okazji, Allegro Ads ...................................................................155
3.4. Sprzedaż na Amazon ..........................................................................................................160
3.5. Sprzedaż na eBayu ..............................................................................................................163
3.6. Sprzedaż w serwisach AliExpress i Alibaba .......................................................................169
3.7. Alternatywne platformy e-sprzedażowe — OLX, Gumtree, Marketplace Facebooka,
Allegro Lokalnie ..............................................................................................................172
Rozdział 4. Usługi online .......................................................................................... 175
4.1. E-usługi ..............................................................................................................................175
4.2. E-sprzedaż wiedzy ..............................................................................................................178
4.3. Podcasty — wiedza w formie audio ...................................................................................180
4.4. Webinar — sprzedaż wiedzy i dźwignia sprzedażowa .......................................................187
4.5. Personal branding w e-usługach .........................................................................................190
4.6. Programy partnerskie (afiliacyjne) .....................................................................................194
4.7. Usługi hybrydowe: on- & offline ........................................................................................197
Rozdział 5. E-marketing ........................................................................................... 201
5.1. Podstawy marketingu online ...............................................................................................201
5.2. Wprowadzenie do brandingu ..............................................................................................205
5.3. Budowanie marki online .....................................................................................................207
5.4. Google Moja Firma ............................................................................................................211
5.5. Skuteczna oferta sprzedażowa ............................................................................................214
5.6. Dziesięć największych błędów w e-ofertach ......................................................................225
5.7. Wybór właściwej kategorii sprzedażowej ...........................................................................232
5.8. Storytelling — sprzedaż przez opowiadanie historii ...........................................................235
5.9. Reklama porównawcza w e-handlu ....................................................................................240
5.10. Zdjęcia w ofertach sprzedażowych — główne zasady i aspekty techniczne .....................250
5.11. Zdjęcia kontekstowe, korzyściowe i kontrastowe, fotografia 360° ...................................258
5.12. Tagline – slogan jako dźwignia marki ..............................................................................266
5.13. Marketing wirusowy .........................................................................................................269
5.14. Growth hacking marketing ...............................................................................................278
5.15. Social media i marketing społecznościowy ......................................................................282
5.16. Skuteczny marketing na Facebooku .................................................................................286
5.17. „Lajwy” sprzedażowe .......................................................................................................293
5.18. Analiza big data, marketing predyktywny i automatyzacja kampanii ...............................296
5.19. Twitter, czyli „marketing
ćwierkany”
...............................................................................303
5.20. LinkedIn w biznesie ..........................................................................................................307
5.21. Instagram — obrazy na służbie biznesu ...........................................................................309
5.22. Dlaczego Twoja firma powinna mieć kanał na YouTubie ................................................312
5.23. Wideo marketing — możliwości i zasady ........................................................................316
5.24. Angażowanie odbiorców w mediach społecznościowych ................................................319
5.25. E-mail marketing ..............................................................................................................322
5.26. Efektywny newsletter .......................................................................................................328
Kup książkę
Poleć książkę
Spis treści
7
5.27. Pozyskiwanie leadów i tworzenie stron docelowych (landing pages) ...............................335
5.28. Systemy do e-mail marketingu .........................................................................................338
5.29. Marketing automation .......................................................................................................343
5.30. SEO — pozycjonowanie i optymalizacja ........................................................................346
5.31. Analiza efektywności słów kluczowych ...........................................................................355
5.32. Content marketing — marketing treści .............................................................................362
5.33. Utylizacja treści jako dźwignia w procesach e-sprzedażowych ........................................365
5.34. Blog jako dźwignia dla firmy ...........................................................................................369
5.35. Sposoby zarabiania na blogu (i nie tylko) .........................................................................372
5.36. Google Ads — reklama płatna w wyszukiwarce ..............................................................377
5.37. Remarketing i retargeting — reklama, która wraca ..........................................................386
Rozdział 6. Komunikacja z e-klientem ....................................................................... 391
6.1. Profil e-klienta ....................................................................................................................391
6.2. Komunikacja z e-klientem ..................................................................................................394
6.3. Dewirtualizacja oferty a poprawa e-sprzedaży ...................................................................398
6.4. Budowanie zaufania klienta ................................................................................................401
6.5. Customer experience — optymalizacja doświadczeń internautów .....................................407
6.6. CRM — automatyzacja obsługi e-klienta ...........................................................................411
6.7. Automatyzacja komunikacji z e-klientami .........................................................................415
6.8. Feedback konsumencki .......................................................................................................418
6.9. Rekomendacja konsumencka ..............................................................................................427
6.10. Monitoring opinii w internecie .........................................................................................434
6.11. Alerty Google w e-biznesie i w brandingu .......................................................................439
6.12. Niezadowolenie klienta — przyczyny i sposoby neutralizacji ..........................................442
6.13. Negocjacje w e-biznesie ...................................................................................................446
6.14. Recykling klienta, czyli wyciąganie transakcji .................................................................452
Rozdział 7. Optymalizacja i logistyka ........................................................................ 459
7.1. Płatności w internecie .........................................................................................................459
7.2. Logistyka e-sklepu: magazynowanie, pakowanie, wysyłka, zwroty ...................................462
7.3. Automaty paczkowe ...........................................................................................................468
7.4. Firmy i brokerzy usług kurierskich .....................................................................................472
7.5. Dropshipping i fulfillment — outsourcing procesów logistycznych ...................................478
7.6. Automatyzacja w e-biznesie ...............................................................................................483
7.7. Aplikacje dla e-biznesu .......................................................................................................488
7.8. Narzędzia wspomagające sprzedaż w e-sklepie — przegląd ..............................................495
Rozdział 8. Poprawa efektywności sprzedaży ............................................................ 507
8.1. Outsourcing w e-biznesie ...................................................................................................507
8.2. Analiza konkurencji ............................................................................................................510
8.3. Omnichannel — strategia sprzedaży różnymi kanałami .....................................................517
8.4. Co-surfing — e-zakupy z asystentem .................................................................................519
8.5. Rzeczywistość rozszerzona w e-biznesie ............................................................................523
8.6. Porównywarki cen ..............................................................................................................536
8.7. Czym są Google Zakupy ....................................................................................................539
8.8. Długi ogon w e-biznesie .....................................................................................................544
Kup książkę
Poleć książkę
Zgłoś jeśli naruszono regulamin