auto_motor_i_sport_2022_05_HQ_STONKS.pdf

(62648 KB) Pobierz
nr 5 / maj 2022
CEna 11,99 zł
(w tym 8% VAT)
www.auto-motor-i-sport.pl
Rok wyd. XXXI, nr 372 Nr ind. 352322
ISSN 1426-6385
Maserati
Jazda
Miesiąca
Mandaty za spowodowanie nawet
drobnej stłuczki wzrosły i kierowcy
będą częściej poprzestawać na
spisaniu oświadczenia. Jak to zrobić
prawidłowo przypominamy na str. 16.
Roman Popkiewicz
OD REDAKtORA
amy więc Teslę S Plaid,
która za wszelką cenę chce
udowodnić, że jest szybsza
niż wszystkie Porsche
Taycany razem wzięte. Jest Renault
Megane E-Tech, które ma ambicję po-
kazać, że przesiadka do auta elek-
trycznego może być bezstresowa.
Z kolei Mercedes-AMG EQS w typo-
wym dla niemieckiej firmy stylu po-
szerza ofertę EQS-a o odmianę AMG,
bo czemu nie? Ze swojej strony Tay-
can GTS, jak to u Porsche, jest bar-
dziej sportową wersją już i tak sporto-
wego modelu. Oryginalny Nissan
Ariya najwyraźniej chce zostać elek-
trycznym odpowiednikiem Qashqaia.
Za to Audi e-tron S pokazuje, że
w miarę upływu czasu można robić
coraz lepsze wrażenie. W postaci Eny-
aqa Coupe RS iV Skoda wprowadza
do swojej gamy pierwszy elektryczny,
usportowiony model. Natomiast
BMW i4 M50, jak gdyby nigdy nic,
wygląda jak M3, tyle że bez rur wyde-
chowych. I na deser jest Lucid Air
Dream, który ma zamiar pokazać Tesli
oraz Elonowi Muskowi osobiście, że
muszą się jeszcze dużo nauczyć.
A dla zachowania równowagi roz-
poczynamy niniejsze wydanie od
Maserati Grecale Trofeo z ryczącym
silnikiem pochodzącym prosto z
MC20. Włoski styl, włoski charakter
i prawdziwie włoski wydech. Kończy-
my natomiast na Porsche Caymanie
GT4 RS, który wszystkim elektrykom
świata pokazuje to, co jeszcze długo
będzie poza ich zasięgiem.
M
Elektryczny Renault Megane E-Tech
będzie sprzedawany równolegle
z modelem spalinowym, by za kilka
lat go zastąpić. Francuska firma
wiąże z tym autem wielkie plany.
A więc Megane E-Tech w pierwszym
teście w Polsce – na str. 62.
Jeszcze nie tak dawno temu tytuł „Jak
równy z równym” w teście porównaw-
czym Kii z Volkswagenem byłby nie do
pomyślenia. Jednak czasy się zmieniają,
a w naszym materiale najnowszy
Sportage wyzywa na pojedynek
Tiguana. Str. 40.
„Po paru okrążeniach, kiedy już
przyzwyczaisz się do auta
i zaczniesz rejestrować szczegóły jego
zachowania, więcej niż raz zdarza ci
się wyrazić uznanie – zwykle słowem,
które nie nadaje się do publikacji.” Czy
trzeba coś więcej dodawać? Szczegóły
na str. 98.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin