auto_motor_i_sport_2022_02_HQ_STONKS.pdf

(29567 KB) Pobierz
INNY
ŚWIAT
Neoklasyki przenoszą w
19
Tylko
u nas!
Wrażenia
z jazdy
SPALINOWE
VS
ELEKTRYCZNE
Nowa Kia Sportage:
CZY JEŹDZI TAK DOBRZE,
JAK WYGLĄDA?
NR 2 / LUTY 2022
CENA 10,99 ZŁ
(w tym 8% VAT)
Rok wyd. XXXI, nr 369 Nr ind. 352322
www.auto-motor-i-sport.pl
ISSN 1426-6385
WYDANIE SPECJALNE
auto-motor-i-sport.pl/wydania-specjalne
Dostępne w wybranych punktach sprzedaży i na stronie
Morgan, Caterham, Ariel, nawet
Pagani i Koenigsegg – tak
egzotyczne marki mają dziś w Polsce
swoich o cjalnych przedstawicieli.
Piszemy o nich na stronie 23.
Roman Popkiewicz
OD REDAKTORA
udi Quattro firmy ELegend,
Mustang od Charge Cars,
Lancia Delta Futurista
i Opel Manta GSe – boha-
terowie naszej okładki są w tym mie-
siącu nietypowi. Miejsca na tradycyj-
ne samochodowe nowości na łamach
„auto motor i sport” – a także w na-
szym serwisie online – nie zabraknie
nigdy, jednak uznaliśmy, że tym razem
zaproponujemy Czytelnikom coś
innego.
W czasach zdominowanych elektry-
fikacją, hybrydyzacją i emisjami od-
mienianymi przez wszystkie przypadki
warto zmienić na chwilę pas i zwrócić
uwagę na restomody – jeden z naj-
ciekawszych trendów ostatnich
sezonów.
Chyba najsłynniejszą firmą, która
wytwarza samochody tego typu jest
amerykański Singer, specjalizujący
się w chłodzonych powietrzem Po-
rsche 911. Carrery Singera to dzieła
sztuki z nowoczesnymi silnikami
skonstruowanymi przez Williamsa
(tego od Formuły 1) i cenami star-
tującymi z poziomu pół miliona do-
larów. Kalifornijska firma otworzyła
jednak drzwi do innego świata, przez
które przejeżdżają dziś takie auta jak
oszałamiająca Alfa Romeo Giulia GT
stworzona przez Totem Automobili,
szalone Volvo P1800 od Cyan Racing,
elektryczny Mustang od Charge Cars
czy fantastyczny Rolls-Royce
Phantom V firmy Lunaz.
Zobaczmy, jak wygląda ten świat.
A
Jego stylizacja wzbudza dziś takie
same kontrowersje, jakie 20 lat
temu wywoływała limuzyna serii
7 zaprojektowana przez Chrisa
Bangle’a. Duży SUV iX to agowy
elektryczny model BMW –
wrażenia z jazdy na str. 24.
Tak jak w poprzednim numerze,
do porównania „spalinowy kontra
elektryczny” stają kolejne cztery pary
modeli – tym razem są to Peugeoty
2008 i e-2008, Volkswageny Golf i ID.3,
Volvo XC40 i XC40 Recharge oraz Audi
Q8 i e-tron. Szczegóły na str. 41.
„Pewna epoka dobiega końca –
w manufakturze w Molsheim we
Francji powstanie jeszcze tylko 50
egzemplarzy Bugatti Chirona. Tym
większej ochoty nabraliśmy na
przejażdżkę legendarnym autem
z 16-cylindrowym silnikiem”.
Pożegnanie z gigantem na str. 90.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin