PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mianowanie nauczyciel wspomagający.docx

(24 KB) Pobierz

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

 

 

Okres stażu: od 1 września 2019 roku

do 31 maja 2022 roku

 

 

mgr ........................


Część A

Podstawowe informacje o nauczycielu

Imię i nazwisko nauczyciela:

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa

Stanowisko: nauczyciel wspomagający

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2019r.

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Opiekun stażu:

Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2022r.

Posiadane kwalifikacje:

ü     
Część B

Plan rozwoju zawodowego

 

I.                   Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§7 ust.2. pkt. 1)

 

Zadanie

Forma realizacji

Termin

Uwagi

 

Doskonalenie warsztatu pracy

- udział w szkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym,

- opracowywanie materiałów dydaktycznych,

- pomoc w przygotowaniu wybranych uroczystości szkolnych oraz imprez klasowych,

- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie zajęć,

- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie zajęć.

 

Okres stażu

 

Organizacja czasu wolnego ucznia.

- pomoc w przygotowaniu wybranych imprez szkolnych,

- pomoc w organizowaniu wycieczek klasowych.

 

Okres stażu

 

Diagnozowanie sytuacji dydaktycznej i wychowawczej w zespole klasowym.

- opracowanie i wdrożenie narzędzi badawczych.

Okres stażu

 

Współpraca z rodzicami.

- włączenie rodziców w organizację imprez i uroczystości szkolnych i klasowych.

 

Okres stażu

 

Modernizowanie pracowni.

Dbanie o wygląd i dekorację klasy.

Rok szkolny 2019 / 2020

 

Prowadzenie kroniki klasowej.

Dokumentowanie podjętych działań w formie kroniki klasowej.

Rok szkolny 2019 / 2020

 

II.                Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej (§7 ust.2. pkt. 2)

 

Zadanie

Forma realizacji

Termin

Uwagi

 

Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

- współpraca ze szkolnymi specjalistami,

- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz Centrum Edukacyjno – Terapeutycznym „Szansa” w Piotrkowie Tryb.,

- obserwacja własna,

- współpraca w wychowawcą oraz nauczycielami uczącymi danego ucznia,

- diagnoza potrzeb emocjonalnych i środowiska rodzinnego,

- współpraca z rodzicami na rzecz prawidłowego rozwoju społeczno-emocjonalnego ich dziecka,

- lektura odpowiednich książek, czasopism oraz artykułów na portalach Internetowych,

- obserwacja ucznia w sytuacjach szkolnych,

- indywidualne kontakty z rodzicami,

- udzielanie porad rodzicowi w sprawach trudności wychowawczych,

- pomoc w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych z dzieckiem,

- wyjaśnianie przyczyn pojawiających się problemów,

- poradnictwo mające na celu modyfikowanie sposobu postępowania rodziców wobec dziecka,

- postulowanie objęcia ucznia odpowiednimi formami pomocy,

- wsparcie psychologiczne ucznia,

- rozmowy z uczniem, w celu umożliwienia mu głębszego zrozumienia własnych postaw, przekonań, oczekiwań oraz wartości, wpływu innych ludzi na jego zachowanie, a także wpływu jego zachowania na otoczenie,

- pomoc uczniowi w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niedostosowania społecznego i nieradzenia sobie z emocjami,

- porady dotyczące rozwiązywania trudności powstających na tle konfliktów rówieśniczych, pomoc w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z kontaktami rówieśniczymi, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów z innymi osobami,

- monitorowanie sytuacji i sposobu funkcjonowania ucznia,

- rozmowy mediacyjne oraz interwencyjne, wspieranie i motywowanie ucznia do pracy nad sobą w zakresie wzajemnego szacunku.

Okres stażu

 

Integracja zespołu klasowego.

- pomoc w organizacji uroczystości i imprez szkolnych.

 

 

Okres stażu

 

III.             Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia (§7 ust.2. pkt. 3)

 

Zadanie

Forma realizacji

Termin

Uwagi

 

Organizacja zajęć poza salą lekcyjną.

- pomoc podczas organizacji wycieczek edukacyjnych.

Okres stażu

 

Wykorzystywanie w procesie dydaktycznym gier i zabaw.

- wykorzystywanie metod poznanych w ramach doskonalenia zawodowego,

- opracowywanie krzyżówek, rebusów itp.

Okres stażu

 

Wdrażanie rozwiązań metodycznych poznanych w ramach doskonalenia zawodowego.

Współpraca z wychowawcą i współorganizowanie procesu kształcenia z wykorzystaniem poznanych rozwiązań metodycznych.

Rok  szkolny 2019 / 2020

Dokumentowanie sposobu wykorzystania poznanych rozwiązań metodycznych.

IV.             Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy (§7 ust.2. pkt. 4)

 

Zadanie

Forma realizacji

Termin

Uwagi

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin