PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Okres stażu: od 1 września 2019 roku
do 31 maja 2022 roku
mgr ........................
Podstawowe informacje o nauczycielu
Imię i nazwisko nauczyciela:
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa
Stanowisko: nauczyciel wspomagający
Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2019r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Opiekun stażu:
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2022r.
Posiadane kwalifikacje:
ü Część B
Plan rozwoju zawodowego
I. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły (§7 ust.2. pkt. 1)
Zadanie
Forma realizacji
Termin
Uwagi
Doskonalenie warsztatu pracy
- udział w szkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym,
- opracowywanie materiałów dydaktycznych,
- pomoc w przygotowaniu wybranych uroczystości szkolnych oraz imprez klasowych,
- obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie zajęć,
- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie zajęć.
Okres stażu
Organizacja czasu wolnego ucznia.
- pomoc w przygotowaniu wybranych imprez szkolnych,
- pomoc w organizowaniu wycieczek klasowych.
Diagnozowanie sytuacji dydaktycznej i wychowawczej w zespole klasowym.
- opracowanie i wdrożenie narzędzi badawczych.
Współpraca z rodzicami.
- włączenie rodziców w organizację imprez i uroczystości szkolnych i klasowych.
Modernizowanie pracowni.
Dbanie o wygląd i dekorację klasy.
Rok szkolny 2019 / 2020
Prowadzenie kroniki klasowej.
Dokumentowanie podjętych działań w formie kroniki klasowej.
II. Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej (§7 ust.2. pkt. 2)
Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- współpraca ze szkolnymi specjalistami,
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz Centrum Edukacyjno – Terapeutycznym „Szansa” w Piotrkowie Tryb.,
- obserwacja własna,
- współpraca w wychowawcą oraz nauczycielami uczącymi danego ucznia,
- diagnoza potrzeb emocjonalnych i środowiska rodzinnego,
- współpraca z rodzicami na rzecz prawidłowego rozwoju społeczno-emocjonalnego ich dziecka,
- lektura odpowiednich książek, czasopism oraz artykułów na portalach Internetowych,
- obserwacja ucznia w sytuacjach szkolnych,
- indywidualne kontakty z rodzicami,
- udzielanie porad rodzicowi w sprawach trudności wychowawczych,
- pomoc w rozwiązywaniu sytuacji konfliktowych z dzieckiem,
- wyjaśnianie przyczyn pojawiających się problemów,
- poradnictwo mające na celu modyfikowanie sposobu postępowania rodziców wobec dziecka,
- postulowanie objęcia ucznia odpowiednimi formami pomocy,
- wsparcie psychologiczne ucznia,
- rozmowy z uczniem, w celu umożliwienia mu głębszego zrozumienia własnych postaw, przekonań, oczekiwań oraz wartości, wpływu innych ludzi na jego zachowanie, a także wpływu jego zachowania na otoczenie,
- pomoc uczniowi w eliminowaniu napięć psychicznych nawarstwiających się na tle niedostosowania społecznego i nieradzenia sobie z emocjami,
- porady dotyczące rozwiązywania trudności powstających na tle konfliktów rówieśniczych, pomoc w radzeniu sobie z trudnościami związanymi z kontaktami rówieśniczymi, pomoc w rozwiązywaniu konfliktów z innymi osobami,
- monitorowanie sytuacji i sposobu funkcjonowania ucznia,
- rozmowy mediacyjne oraz interwencyjne, wspieranie i motywowanie ucznia do pracy nad sobą w zakresie wzajemnego szacunku.
Integracja zespołu klasowego.
- pomoc w organizacji uroczystości i imprez szkolnych.
III. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia (§7 ust.2. pkt. 3)
Organizacja zajęć poza salą lekcyjną.
- pomoc podczas organizacji wycieczek edukacyjnych.
Wykorzystywanie w procesie dydaktycznym gier i zabaw.
- wykorzystywanie metod poznanych w ramach doskonalenia zawodowego,
- opracowywanie krzyżówek, rebusów itp.
Wdrażanie rozwiązań metodycznych poznanych w ramach doskonalenia zawodowego.
Współpraca z wychowawcą i współorganizowanie procesu kształcenia z wykorzystaniem poznanych rozwiązań metodycznych.
Dokumentowanie sposobu wykorzystania poznanych rozwiązań metodycznych.
IV. Umiejętność dokonywania ewaluacji własnej pracy i wykorzystywania jej wyników do doskonalenia warsztatu pracy (§7 ust.2. pkt. 4)
Margaretka85G