czytanie głoskowanie.docx

(15 KB) Pobierz

Zadanie na powitanie -  zabawa rozwijająca analizę i syntezę słuchową.

Nauczycielka mówi dzieciom, że żeby móc dalej się bawić dzieci muszą wykonać zadanie. Dzieci losują z woreczka obrazki. Zadaniem dzieci jest:

·         wybrzmieć wszystkie głoski w nazwie obrazka

lub

·         wybrzmieć głoskę na początku i na końcu nazwy obrazka.

         Dziecko, które dobrze wykona zadanie przypina swój obrazek do pętli, w której jest litera, na którą rozpoczyna się nazwa obrazka.

3. „Rabatki kwiatowe”  prezentacja wcześniej wykonanych rabatek z tulipanami.

Dzieci otrzymują kartoniki z narysowanymi kropkami lub cyframi, patyczki, liczmany i obręcze.

Nauczycielka daje dzieciom zadania do rozwiązania.

a/     Ćwiczenia w liczeniu, porównywaniu

¨     Zobaczcie ile mamy rabatek z tulipanami? – 4.

    Nauczycielka razem z dziećmi przyporządkowuje do każdej rabatki cyfrę.

¨     Na której rabatce jest najmniej kwiatków? Na której najwięcej?

¨     Każdy z was otrzyma obręcze i patyczki. Obręcze to będą nasze rabatki, a patyczki to kwiatki.

·         Policzcie i połóżcie :

-       w obręczy po waszej prawej stronie połóżcie  tyle patyczków, ile jest kwiatów na pierwszej rabatce - w obręczy po waszej lewej stronie połóżcie tyle patyczków, ile jest kwiatków na czwartej rabatce.

-       Połóżcie pod każdą obręczą kartonik z właściwą cyfrą.

-       Na której rabatce jest więcej kwiatków? O ile kwiatków jest więcej? Ułóżcie pomiędzy obręczami z patyczków odpowiedni znak.

Następne zadania:

/1 – 2; 2-4, 1-3, 2-3/

b/    Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu

¨     Pewnego razu mama przesadziła kwiatki. I teraz zamiast czterech rabatek ma tylko dwie.  I tak:

Na jednej rabatce posadziła kwiatki, które rosły na 1 i 3 rabatce. To ile kwiatków mamy teraz na rabatce? Pokażcie mi właściwy kartonik.

Na drugiej rabatce posadziła kwiatki, które wcześniej rosły na 2 i 4 rabatce. To ile kwiatków mamy na drugiej rabatce? Pokażcie mi właściwy kartonik.

¨     Nagle do ogródka przyszła Kasia i zerwała z pierwszej rabatki 5 kwiatków do wazonu. Ile kwiatków zostało na 1 rabatce?

¨     Potem przyszedł tatuś i postanowił zrobić mamie niespodziankę, zerwał z drugiej rabatki 3 kwiatki i wręczył je mamie. Ile kwiatków zostało na 2 rabatce?

4. „Motyle” – taniec integracyjny.

5. „Motylki” – ćwiczenia w klasyfikowaniu.

¨     Rozmowa z dziećmi:

- Do naszego ogródka z kwiatkami przyleciały motyle. Przyjrzyjcie się im. Czy wszystkie motyle są takie same? Czy może czymś się różnią?

¨     Zadania dla dzieci:

- Mamy tu 4 „kwiaty” /duże obręcze/, gdybyście mieli uporządkować motyle, to jak byście to zrobili? /Za każdym razem dobierają właściwy symbol graficzny dotyczący cechę – kolor, wielkość, grubość brzuszka/

¨     Do żółtej obręczy włóżcie motyle, które są /nauczycielka pokazuje symbole/:

-  niebieskie - a do niebieskiej motyle, które są żółte itp.

- małe czerwone – nie grube żółte;

- nie grube, małe, czerwone – grube, pomarańczowe, nie małe.

¨     Do czerwonej obręczy włóżcie motyle:

- małe  - a do zielonej czerwone; / tutaj należy dążyć, aby dzieci dostrzegły, że niektóre motyle spełniają dwa warunki, czyli musimy wprowadzić pojęcie części wspólnej/;

- do niebieskiej włóżcie motyle żółte, grube - a do zielonej motyle nie chude, duże.

6. „Gdzie jest motylek?” – zabawy w określaniu położenia przedmiotu w przestrzeni.

a/     Przyjrzyjcie się naszej rabatce z kwiatami. Przyleciał na nią motylek i usiadł w tym miejscu. Gdzie jest motylek? /za każdym razem nauczycielka zmienia miejsce motylka/.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin