Marzena Lemanowicz, Krystyna Krzyżanowska - Turystyka i rekreacja jako źródło wartości dla klienta.pdf

(6767 KB) Pobierz
Marzena Lemanowicz Krystyna Krzyżanowska
T
URYSTYKA
k o
I REKREACJA
ja
ŹRÓDŁO
WARTOŚCI
DLA KLIENTA
Wydawnictwo SGGW
Marzena Lemanowicz
Krystyna Krzyżanowska
T
URYSTYKA
k
I
o
REKREACJA
ja
ŹRÓDŁO
WARTOŚCI
DLA KLIENTA
Wydawnictwo SGGW
Warszawa 2021
© Copyright by Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2021
Recenzenci: dr hab. Franciszek Kampka, prof. SGGW
dr hab. Mikołaj Jalinik, prof. PB
Fotografia na okładce – Marzena Lemanowicz
Opracowanie redakcyjne – Agata Cienkusz
Opracowanie graficzne i projekt okładki – Violetta Kaska
ISBN 978-83-8237-019-5
Wydawnictwo SGGW
ul. Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
tel. 22 593 55 20 (-22, -25 – sprzedaż)
e-mail: wydawnictwo@sggw.edu.pl
www.wydawnictwosggw.pl
Druk: Libra-Print, al. Legionów 114B, 18-400
Łomża
Spis treści
Wstęp ............................................................................................................
1. Współczesna turystyka i turysta – zarys problemu ...................................
1.1. Trendy i tendencje w turystyce XXI wieku ........................................
1.2. Pokoleniowe zmiany na rynku turystycznym ....................................
1.3. Typologia turystów – różne podejścia ................................................
1.4. Rola wartości dla klienta na współczesnym rynku turystycznym ......
1.5. Wybrane rodzaje turystyki dostarczające wartości i doświadczenia
dla turysty ...........................................................................................
1.5.1. Turystyka kulinarna ..................................................................
1.5.2. Turystyka winna .......................................................................
1.5.3. Turystyka kawowa ...................................................................
1.5.4. Turystyka etniczna ...................................................................
1.5.5. Turystyka filmowa ...................................................................
2. Wartość w dziedzinie nauk społecznych ...................................................
2.1. Pojęcie i klasyfikacje wartości ...........................................................
2.2. Wartość w ekonomii ...........................................................................
2.3. Wartość w rachunkowości ..................................................................
2.4. Wartość jako subiektywna ocena odbiorców towarów i usług ...........
2.5. Wartość produktu turystycznego z punktu widzenia klienta ..............
2.6. Koncepcja współtworzenia wartości produktu w turystyce wiejskiej
3. Marketing doświadczeń w literaturze i badaniach naukowych .................
3.1. Koncepcja marketingu doświadczeń ..................................................
3.2. Rola komunikacji w marketingu doświadczeń ...................................
3.3. Mapowanie podróży klienta jako metoda badania jego doświadczeń
3.4. Istota marketingu relacji .....................................................................
3.5. Ekonomia doświadczeń i jej wykorzystanie w kształtowaniu produktu
agroturystycznego ..............................................................................
4. Turystyka jako
źródło
wartości w opinii respondentów ............................
4.1. Cele badań i hipotezy badawcze ........................................................
4.2. Materiał badawczy i zastosowane metody badawcze ........................
5
11
11
16
21
29
32
33
37
39
41
44
47
47
49
52
53
55
58
63
63
68
71
72
76
81
81
82
4.2.1. Charakterystyka demograficzna respondentów i ich aktywności
turystycznej ..............................................................................
4.2.2. Zastosowane metody badawcze ...............................................
4.3. Wyniki badań .....................................................................................
4.3.1. Wartości poszukiwane przez respondentów w podróżach
turystycznych ...........................................................................
4.3.2. Analiza powiązań poszukiwania wartości w podróżach
z rodzajami turystyki dostarczającymi takich wartości ...........
4.3.3. Czynniki determinujące poszukiwanie wartości w podróżach
turystycznych i rozwój takich podróży w przyszłości ..............
4.3.4. Czynniki determinujące poszukiwanie konkretnych wartości
w podróżach .............................................................................
5. Rekreacja jako
źródło
wartości w badaniach empirycznych .....................
5.1. Znaczenie aktywności fizycznej w zachowaniu fizycznego
i psychicznego dobrostanu człowieka ................................................
5.2. Aktywność fizyczna w opinii badanych .............................................
5.3. Aktywność fizyczna w opinii studentów warszawskich uczelni ........
Podsumowanie i wnioski ...............................................................................
Bibliografia ...................................................................................................
82
85
87
87
90
93
95
99
99
104
109
115
119
Zgłoś jeśli naruszono regulamin