Biznes a ochrona konkurencji.pdf

(3466 KB) Pobierz
##7#52#aNTI4MjQ5M0E2MTM5MzkzMA==
##7#52#aNTI4MjQ5M0E2MTM5MzkzMA==
##7#52#aNTI4MjQ5M0E2MTM5MzkzMA==
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 5282493A61393930
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 5282493A61393930
Wydawca
Joanna Dzwonnik
Redaktor prowadzący
Janina Burek
Opracowanie redakcyjne
Iwona Pisiewicz
Korekta
Ewelina Korostyńska
Skład i łamanie
Wojciech Prażuch
Projekt graficzny okładki
Barbara Widłak
Zdjęcie wykorzystane na okładce
Piotr Witosławski
© Copyright by Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. 2007, 2012
All rights reserved.
Wydanie II rozszerzone
ISBN 978-83-264-3787-8
ISBN PDF-a: 978-83-264-5080-8
Wydane przez:
Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o.
Redakcja Książek
01-231 Warszawa, ul. Płocka 5a
tel. 22 535 82 00, fax 22 535 81 35
e-mail: ksiazki@wolterskluwer.pl
www.wolterskluwer.pl
Księgarnia internetowa: www.profinfo.pl
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 5282493A61393930
Spis treści
O autorce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przedmowa do wydania drugiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstw i ochrona konkurencji
. . . . . .
Konkurencja: rywalizacja i kooperacja . . . . . . . . .
Konkurencja w sektorze . . . . . . . . . . . . . . . . .
Konkurencja na rynku . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ekonomiczne przesłanki prawnej ochrony konkurencji
Rynek właściwy dla działania przedsiębiorstwa . . . . .
Rynki konglomeratowe i sąsiednie . . . . . . . . . . . .
Bariery wejścia i wyjścia z rynku właściwego . . . . . .
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
7
9
11
15
15
17
18
20
27
40
41
44
47
47
52
53
57
60
63
85
87
87
89
91
99
103
114
142
2. Nadużywanie dominacji rynkowej przedsiębiorstwa
. . . . . . . . . . . . .
Dominacja rynkowa jako cel strategii zarządzania przedsiębiorstwem .
Kryteria pomiaru udziału rynkowego przedsiębiorstwa . . . . . . . . .
Kryteria oceny pozycji i siły rynkowej przedsiębiorstwa . . . . . . . . .
Skuteczna strategia biznesowa i antymonopolowe kłopoty . . . . . . .
Typowe zachowania firm dominujących na rynku. . . . . . . . . . . . .
Praktyki cenowe przedsiębiorstwa dominującego na rynku właściwym .
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
3. Antykonkurencyjne porozumienia przedsiębiorstw
. . . . . . . . . . . . . .
Motywy porozumiewania się przedsiębiorstw . . . . . . . . . .
Porozumienia przedsiębiorstw ograniczające konkurencję . .
Porozumienia kartelowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przykłady łagodzenia kar pieniężnych dla uczestników karteli
Kartel podany do publicznej wiadomości . . . . . . . . . . . .
Porozumienia dystrybucyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 5282493A61393930
Zgłoś jeśli naruszono regulamin