jezyk-obcy-nowozytny.pdf

(1011 KB) Pobierz
Język obcy nowożytny
Wychowanie przedszkolne
i szkoła podstawowa
Podstawowe założenia, filozofia zmiany
i kierunki działania
dr Marcin Smolik
dr Paweł Poszytek
Informacje ogólne
Podstawa programowa kształcenia ogólnego w zakresie języka obcego
nowożytnego jest wspólna dla wszystkich języków obcych i obejmuje
następujące etapy edukacyjne:
wychowanie przedszkolne
I etap edukacyjny
klasy I–III szkoły podstawowej
II etap edukacyjny
klasy IV–VIII szkoły podstawowej
III etap edukacyjny
szkoła ponadpodstawowa (liceum
ogólnokształcące, technikum, branżowa szkoła I i II stopnia).
Na pierwszym etapie edukacyjnym każdy uczeń obowiązkowo uczy się
jednego języka obcego, natomiast od klasy VII na etapie drugim
dwóch
języków obcych.
Informacje ogólne
Dodatkowo –
również od klasy VII szkoły podstawowej
przewidziano
możliwość nauczania jednego z dwóch obowiązkowych języków w zwiększonej
liczbie godzin w oddziałach (na poziomie szkoły podstawowej)
lub w oddziałach lub szkołach dwujęzycznych (na poziomie szkoły
ponadpodstawowej).
Wszystkie warianty podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie
języka obcego nowożytnego zostały opracowane w nawiązaniu do poziomów
biegłości w zakresie poszczególnych umiejętności językowych określonych
w
Europejskim systemie opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie,
ocenianie
(ESOKJ), opracowanym przez Radę Europy.
Warianty podstawy programowej
Warianty podstawy programowej
Zgłoś jeśli naruszono regulamin