lista kontrolna - zakup Honda Shadow 125.docx

(16 KB) Pobierz

Informacje podstawowe:

·   Ogólny wygląd, lakier i chromy (zarysowania, odpryski, zmatowienia), kanapy (skóra),

·   Sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym niemieckim czy nie ma wpisanego ograniczenia prędkości do 80 lub 105 km/h.

·   Historia motocykla (ilu właścicieli, data sprowadzenia/rejestracji, przebiegi-dokumentacja, książka serwisowa, zgodności numerów, naprawy, przebiegi)

·   Przeprowadzone naprawy (rachunki), wymiany płynów (daty-przebieg), regulacja gaźników (daty-przebieg), świece (daty-przebieg).

·   Tabliczka znamionowa - oględziny, zgodność z dowodem rejestracyjnym i numerem na ramie, zgodność z książką serwisową.

·   Narzędzia – zestaw fabryczny ?

·   Śruby, nakrętki (ślady napraw, odkręcania, uszkodzenia)

 

Rama, kierownica, osprzęt:

·   Lagi czy nie krzywe. (głowa jak najniżej przy przednim kole i patrzymy jednym okiem czy proste).

·   Lagi - ponaciskać na kierownicę i sprawdzić czy nie ma oleju na lagach

·   Amortyzatory tylnie -  wycieki !

·   Poprawność działania blokady kierownicy (czy nie nosi śladów łamania)

·   Stopień zużycia kluczyków (przebieg)

·   Czy kierownica nie wpada w dziwne drgania powyżej pewnych prędkości

·   Zerknąć na podnóżki patrząc od "zadku" powinny być równe, nie pokrzywione, proste. (Jeśli któryś się różni to motocykl leżał na tym boku)

·   Zerknąć na bak paliwa od spodu ( czy motocykl nie był malowany)

·   Linki - czy nie ma korozji albo jakiś uszkodzeń splotu

·   Stan podnóżków - duże zużycie gumy to duży przebieg

·   Rama – spawy, pęknięcia, lakier oryginalny, podmalowania

·   Główka ramy czy nie ma luzów bądź czy nie jest wygięta lub spawana (za pozwoleniem sprzedawcy-> odkręcić siedzenie oraz zbiornik delikatnie do góry wtedy widać ramę i można ocenić).

·   Elektryka – czy świecą wszystkie kontrolki, światła, kable (mocowania), akumulator (rocznik-wymiana)

·   Elektryka - sprawność przełączników na kierownicy

 

Praca silnika, skrzynia biegów, napęd:

·   Sprawdzić okolice wlewu oleju czy jest zabrudzone.

·   Przed odpaleniem dotknąć rur i cylindrów czy są zimne - jak ciepłe to znaczy ze był odpalany wcześniej co może ukryć potrzebę regulacji / synchronizacji gaźników.

·   Odpalanie zimnego silnika (najlepiej po nocy/rana) - łatwość rozruchu, ssanie, podejrzane dźwięk.

·   Po odpaleniu silnika przyłóż rękę do wydechu na minutę i zobacz czy masz tłusty osad - jeśli tak to olej pali.

·   Odpalanie gorącego silnika - łatwość rozruchu, szczelność wydechu

·   Luz łańcucha - jak napięty do granic możliwości to znaczy ze napęd może być do wymiany.

·   Zębatki - czy są równe trójkąty czy takie spiłowane (to nie dyskwalifikuje ale to argument do zbicia ceny).

·   Sprzęgło czy nie bierze od samego początku.

·   Precyzja skrzyni w wejściu na 2ke jak wchodzi luz to regulacja.

·   Śruby na wydechu - czy nie ma rdzy.

·   Wydech od spodu - może być spora korozja.

·   Stan dźwigni biegów - duże zużycie gumy to duży przebieg.

·   Świece - rodzaj świec, wygląd.

·   Układ paliwowy - czystość, szczelność, wycieki i zawilgocenia, gaźniki.

·   Stan opon – zużycie, bieżnik, rocznik, kiedy były wymieniane

 

 

Hamulce:

·   Kolor i poziom płynu hamulcowego - jak bursztynowy to znaczy ze do wymiany

·   Tarcza hamulcowa - rowki i wygięcia wskazują na duży przebieg

·   Działanie tylniego hamulca

 

 

 

 

Przygotowano przy pomocy materiałów i uwag następujących autorów:

·   Forum: http://www.shadow.org.pl

·   Członkowie grupy Honda Shadow 125 PL na FB, między innymi:

·   Radoslaw Grabiec

·   Bartosz Bisaga

·   Łukasz Gębala

·    Adam Jaroszek

·   Rafał Bryszewski

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin