Wychowawcze i emocjonalne funkcjonowanie rodziny z dzieckiem niepelnosprawnym.pdf

(3566 KB) Pobierz
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 4491033A63303331
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 4491033A63303331
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
Spis treści
Wstęp............................................................................................
5
ROZDZIAŁ
I
Rodzina jako środowisko wychowawcze i rozwojowe
dziecka niepełnosprawnego
Wprowadzenie.
. ................................................................................ 9
Dziecko niepełnosprawne w rodzinie.
.................................................... 10
.
Funkcje wychowawcze i emocjonalne rodziny
z dzieckiem niepełnosprawnym............................................................
23
Postawy rodziców niepełnosprawnych dzieci i ich wpływ na dziecko...............
31
Specyfika potrzeb niepełnosprawnych dzieci............................................
38
Instytucje i organizacje społeczne wspierające rodzinę
z dzieckiem niepełnosprawnym............................................................
42
ROZDZIAŁ II
Niepełnosprawność dzieci i młodzieży i jej charakterystyka
Pojęcie niepełnosprawności.
............................................................... 49
.
Klasyfikacja kategorii niepełnosprawności dzieci.......................................
51
Etiologia niepełnosprawności dzieci.......................................................
57
Charakterystyka funkcjonowania dzieci niepełnosprawnych.
........................ 60
.
ROZDZIAŁ III
Metodologia badań własnych
Wprowadzenie.
. ............................................................................... 71
Cel, przedmiot, problemy, hipotezy badawcze
oraz zmienne niezależne i zależne........................................................
72
Metody i techniki badawcze stosowane w procedurze badawczej.
................. 78
.
Organizacja badań oraz charakterystyka populacji badawczej.
..................... 81
.
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 4491033A63303331
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
ROZDZIAŁ IV
Przeżycia emocjonalne rodziców związane
z akceptacją niepełnosprawności dziecka............................................
85
ROZDZIAŁ
V
Postawy rodzicielskie wobec dziecka
niepełnosprawnego w rodzinie........................................................
115
ROZDZIAŁ VI
Zaspokajanie przez rodziców potrzeb
psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych..
................................... 139
.
ROZDZIAŁ VII
Świadomość i oddziaływania wychowawcze rodziców
w stosunku do dziecka niepełnosprawnego
Wprowadzenie.
. ............................................................................. 165
Świadomość wychowawcza rodziców niepełnosprawnych dzieci.................
166
Oddziaływania wychowawcze rodziców wobec dzieci niepełnosprawnych......
182
ZAKOŃCZENIE.............................................................................
201
LITERATURA.
.............................................................................. 207
.
ANEKSY.
.................................................................................... 217
.
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 4491033A63303331
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
##7#52#aNDQ5MTAzM0E2MzMwMzMzMQ==
Zgłoś jeśli naruszono regulamin