Zarzadzanie talentami.pdf

(1592 KB) Pobierz
E-PORADNIK
ZARZĄDZANIE
TALENTAMI
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
Autorzy
Część I: Irmina Gocan
Część II: Irmina Gocan, Anna Markiewicz
Część III: Paweł Berłowski, Mariusz Woźniak (Wsp.)
Redaktor merytoryczny
Sabina W. Siwy
Ta książka jest wspólnym dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, byś przestrzegał
przysługujących im praw. Książkę możesz udostępnić osobom bliskim lub osobiście
znanym, ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz fragmenty, nie zmieniaj ich treści
i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A jeśli musisz skopiować część, rób to jedynie na
użytek osobisty.
Szanujmy prawo i cudzą własność.
Więcej na www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
© Copyright by
Wolters Kluwer Polska SA, 2013
ISBN (e-book PDF): 978-83-264-4295-7
Wydane przez:
Wolters Kluwer Polska SA
01-231 Warszawa, ul. Płocka 5a
tel. 22 535 82 00, fax 22 535 81 35
e-mail: ksiazki@wolterskluwer.pl
www.wolterskluwer.pl
księgarnia internetowa www.profinfo.pl
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6428653A65376639
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
SPIS TREŚCI
Definicje
.......................................................................................................
Część I
Program zarządzania talentami w praktyce – dylematy i decyzje
związane z programem
...............................................................................
Zainicjowanie programu zarządzania talentami a tradycyjne funkcje
zarządzania zasobami ludzkimi – rozsądek czy moda? ............................
Punkt wyjścia – strategia. I co dalej? ........................................................
Na kogo stawiamy – kto u nas jest talentem? ...........................................
Następcy i poszukiwacze niszy w biznesie – ścieżki awansu czy ścieżki
karier? .......................................................................................................
Tajne czy jawne zarządzanie talentami? ...................................................
Jaka jest najlepsza strategia komunikacji programów talentowych? ........
Jakie są główne ryzyka programu i jak im przeciwdziałać? .....................
Gdzie znajdują się główne powiązania programu zarządzania talentami
z innymi funkcjami ZZL? .........................................................................
Główne kryteria doboru do programu talentowego – potencjał,
zaangażowanie, czy efekty pracy? ............................................................
Kalibracja talentów – jak skłonić menedżerów do ujawnienia
najlepszych pracowników? .......................................................................
Development Center – czy jest skuteczniejsze narządzie oceny
potencjału kandydatów do programu? ......................................................
Nie chcę, ale muszę lub chcę, ale nie mogę – jak poradzić sobie
z reakcjami uczestników zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
do programu? ............................................................................................
Szkolenia w programie – nagroda czy praca? ...........................................
Czy uczestnik programu powinien korzystać ze szkoleń poza
programem? ..............................................................................................
Jak interpretować spadek wyników pracy talentów? ................................
Czy inaczej wynagradzać i premiować talenty? .......................................
Czy jest jakaś alternatywa dla drogich szkoleń w programie? .................
Jak utrzymać motywację uczestników po zakończeniu programu? .........
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6428653A65376639
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
7
11
11
14
19
22
24
25
26
29
30
31
35
36
39
40
41
41
42
43
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
4
SPIS TREŚCI
Co warto powierzyć doradcy zewnętrznemu? .......................................... 45
Część II
Program zarządzania talentami w praktyce – przygotowanie
programu przez zespół personalny
...........................................................
Programy zarządzania talentami – zmiana podejścia do pracowników
w organizacji .............................................................................................
Potrzeby biznesowe firmy a założenia programu zarządzania talentami .
Model kompetencji – serce programu zarządzania talentami ...................
Wybór stanowisk kluczowych ważnych z punktu widzenia strategii
organizacji – baza programu zarządzania talentami .................................
Ocena pracowników zajmujących kluczowe stanowiska – wskazówką
do ustalenia priorytetów programu zarządzania talentami .......................
Cele programu zarządzania talentami – mapa drogowa programu
zarządzania talentami ................................................................................
Wyłonienie uczestników programu – kluczowa decyzja ..........................
Dalsze plany względem pracownika – element stanowiący o kierunku
rozwoju i celach rozwojowych w ramach programu ................................
Plan rozwoju w ramach programu – integrator działalności rozwojowej
na rzecz kompetencji strategicznych ........................................................
Działania wspierające program .................................................................
Akademia wiedzy ................................................................................
Informatyczne forum wymiany wiedzy ..............................................
Program rotacji stanowiskowych pracowników .................................
Konkurs Sponsora ...............................................................................
Zakończenie części rozwojowej programu ...............................................
Początek nowej drogi absolwentów programu .........................................
Ścieżka rozwojowa .............................................................................
Rotacja stanowiskowa ...............................................................................
Część III
Kompleksowe zarządzanie wynikami, sukcesją i talentami – studium
przypadku wdrożenia programu CARE w Grupie Żywiec
....................
O firmie .....................................................................................................
Wielość procesów w firmie ......................................................................
CARE – odpowiedź na pytania i wyzwania .............................................
Cele CARE ...............................................................................................
Spotkanie ..................................................................................................
Kalibracja ocen .........................................................................................
To tylko ocena wstępna ............................................................................
Stopniowanie i omawianie ocen ...............................................................
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6428653A65376639
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
46
46
48
50
53
54
55
57
60
61
65
66
66
67
68
69
70
71
72
73
73
73
75
75
76
77
77
78
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
SPIS TREŚCI
5
78
79
80
80
81
81
81
Planowanie sukcesji ..................................................................................
Kryteria selekcji do puli talentów .............................................................
Element subiektywny w wyznaczaniu listy ..............................................
Cele rozwojowe ........................................................................................
TalentsLab ................................................................................................
Sukcesorzy ................................................................................................
Podsumowanie spotkań .............................................................................
Wykaz autorów
........................................................................................... 83
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6428653A65376639
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
##7#52#aNjQyODY1M0E2NTM3NjYzOQ==
Zgłoś jeśli naruszono regulamin