Film 1995-05 nr 05.pdf

(129672 KB) Pobierz
Mroczna
dusza
B
rada
Pitta
Lu
c
Besson
nie chce
dorosnąć
ITICINEMA
i
ITI HOME VIDEO
składają
serdeczne
.
podziękowania
czytelnikom
Filmu
za przyznanie
Złotych
Kaczek
w kategoriach:
najlepszy film na video
W IMIII O.JCA
najlepszy film zagraniczny
\
FORREST GUMP
W kinach w Polsce
już
ponad 700 000 widzów
Premiera video
31081995
home v1deo
i
fi
historyjki,
które
układają
się
jak puzzle:
łebek dokładnie
pa-
suje do
dziurki. Tutaj
więc
prowokator ma
swój
wyrzut
sumienia,
ofiara swego
kata, Tristan
swoją
I
zol dę,
a
młode
wi
lki
swoją
dżung
lę.
Są też
historyjki inne, robione na
"pulp fictio
n"
lub
"bessona".
Tutaj
z
kolei
nie
wszystko
musi do
siebie
ściś
l
e
przy-
legać.
Tutaj
o
kształcie
obrazka
decyduje nie
"mechanika",
a
lo-
gika swoistego gatunkowego i emocjonalnego
szaleństwa.
W ta-
kich
historyjkach
kat
odnajduje
swoją
I
zoldę,
Tristan
wraca do
dżungli,
a
prowokatorem
okazuje
się
na
przyk
ład
mała
dziew-
czynka
bez
godności
.
Czy
któryś
z tych dwóch
sposobów
budo-
wania
filmowej
opowieści
jest
lepszy,
a
któryś
gorszy? Nie.
Wszystko,
oczywiście, za
l
eży
od
umiejętności opowiadającego.
I
jego
wiary
w
kino.
Z grubsza
rzecz
biorąc
wydaje
s
bowiem,
że
w
puzzle
"baw
i
ą się"
ci,
którzy
chcieliby
powiedzieć
i
pokazać
widzowi
zupełn
i
e coś
nowego,
technikę
"pulp
fiction"
stosują zaś
ci, którzy
przekonani,
że
wszystko
już zostało
powiedziane i
że główny
teraz problem to
opowiedzieć
wszystko od
początku
-
tylko
inaczej.
Jedna
i druga
metoda
ma
swoich
mistrzów
i
swoich
hochsztaplerów.
Jednych
od
drugich
-
i
tu,
i
tam
-
łatwo
jest
odróżnić.
Hochsztapler,
choćby zużył
nawet kilometry
taśmy
fil-
mowej
,
i tak nie
osi ągnie
tego,
co
mistrz
os
i
ąga
krótką
scenką.
Choćby
tak
krótką,
jak
błysk
noża
rozcinającego
Nicholsanowi
nos
w "Chinatown".
(lk)
PS
Nie
spodziewal
iśmy
się
tak
dużego
zainteresowania archi-
walnymi egzemplarzami
"Filmu".
Wyczerpały
się już
zapasy
nu-
merów z lat 1993
i
1994.
Przykro
nam.
jeszcze egzemplarze
tegoroczne.
w
numerze
.WYDARZENIA
-PREMIERY
str. 26
e
Oscar Gump
czyli
kto
i
za
co
dostał
Oscara
- str.
6
e
Zawód:
PROWOKATOR-
e
e
PRISCILLA
i
inni
-
str.
30
e
LASSIE
wróciła-
str.
36
e
w
iCHRY
NAM
I
ĘTNO
-
ŚCI
i
miłości
-str.
38
---·LUDZIE
Te
same
pytania do
KRZYSZTOFA
KIE-
ŚLOWSKJ EGO-
str.
68
SIGOURNEY
WEA VER
ma moc
- str.
70
Mroczna
dusza
BRADA
PITTA
-
str. 72
JAN FRYCZ
wciąż
grze-
bie
w
sobie- str.
74
LUC
BESSON nie
chce
dorosnąć
- str.
76
BERTRANO TAVER-
NIER
wyc
iąga
kró
lika
z
kapelusza
- str. 78
Nasza
ks i
ęż
nic
zka
:
BAR-
BARA
KWI
ATKOW-
SKA-LASS-
str.
84
--MAGAZYN
e
Jak
dzieliliśmy
kaczki pie-
czone
-
str. 88
e
e
e
e
e
e
Tylko
jeden
taki LEON
-
str.
42
e
MAŁE
KOBIETKI
,
wiel-
e
e
Jak
dzieliliśmy
Kaczki
s
ię­
Złote
-
str.
l
O
kie
uczucia
- str.
46
INDIAN IN
W
PARYŻU
,
paryżanin
w
d
żungli
- str.
50
e
e
e
Andrzej Wajda znowu
e
Dramaty,
których nie
wi-
dać
-
str. 92
Konkurs
Camela: wygraj
wycieczkę
do
Hollywood -
str.
93
ga po
prozę
Jerzego
An-
drzejewskiego
-str.
12
Krystyna
Janda
debiutuje
jako
reżyser
filmowy
-
str.
14
Johnie
Malkovichu bez za-
wi
ści
-
str.
14
Taki
plan:
:
"
Ła
godna "
-
str.
16
"tak"
-
str.
19
najwspanialszym
kochan-
kiem
ś
wiata
-
pyta
Krzy-
sztof
Kłopotowski
-
str. 22
e
e
Myszka w
szmalu - str.
94
e
100
dat
na
100
lat
- str.
97
e
Duet
niemetafizyczny:
ŚM
IERĆ
l
DZIEWCZY-
NA
- str.
32
e
Katarzyna
Skrzynecka o
e
e
Travolta
nie
n
adąża
mówić
e
PR
ET
A
PORTER
-
str.
54
wy-
biegi
próżności
-
str.
52
e
Kto nie
chciałby zo
s
tać
e
Ciąg
le
PULP FICTION
-
e
MŁODE
WILK
I
życi a
-
str.
56
g
łodne
e
Premiery
video:
D
ż
uma
/str. l 04/,
Randka
z
Mari-
lyn
- str.
l
08
e
Największe
reżyserskie
ga-
fy-
str.11 2
4
Zgłoś jeśli naruszono regulamin