Employer branding czyli zarzadzanie marka pracodawcy Uwarunkowania procesy pomiar.pdf

(2456 KB) Pobierz
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
EMPLOYER BRANDING,
CZYLI ZARZĄDZANIE MARKĄ
PRACODAWCY
UWARUNKOWANIA, PROCESY,
POMIAR
Katarzyna Wojtaszczyk
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6727303A62363530
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
Katarzyna Wojtaszczyk
– Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki, 90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26
RECENZENT
Marta Juchnowicz
Katarzyna Wojtaszczyk -
Katedra Zarządzania Zasobami
Ludzkimi, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki, 90-237 Łódź, ul.
SKŁAD I ŁAMANIE
Matejki 22/26 personel@uni.lodz.pl
ESUS
Agnieszka Buszewska
PROJEKT
OKŁADKI
Maciej Brodecki
REDAKTOR WYDAWNICTWA UŁ
Ewa Siwińska
RECENZENT
Marta Juchnowicz
© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź
2012
REDAKTOR WYDAWNICTWA UŁ
Ewa Siwińska
Wydane przez Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
SKŁAD I ŁAMANIE
Wydanie I. 5089/2012
OKŁADKE PROJEKTOWAŁA
Barbara Grzejszczak
ISBN 978-83-7525-747-2
Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2012
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Wpłynęło do Wydawnictwa 24.04.2012
90-131
Łódź, ul. Lindleya 8
www.wydawnictwo.uni.lodz.pl
e-mail: ksiegarnia@uni.lodz.pl
tel. (42) 665 58 63, faks (42) 665 58 62
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6727303A62363530
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
SPIS tREśCI
Wstęp .........................................................................................................................................
Część I. Uwarunkowania
employer branding.........................................................................
Rozdział 1. Zewnętrzne determinanty rozwoju koncepcji
employer branding
.........................
1.1 Przemiany demograficzne ...........................................................................................
1.2 Pokolenie Y i jego oczekiwania wobec pracy.............................................................
1.3 Wojna o talenty ...........................................................................................................
Rozdział 2.
Employer branding
w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i przeobrażeń
wewnątrz organizacji ..............................................................................................
2.1. Tożsamość organizacji podstawą budowy
employer brand
.......................................
2.2. Zmiany w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi ...........................................
2.3. Marka i siła jej oddziaływania ...................................................................................
Część II. Zarządzanie marką pracodawcy
............................................................................
Rozdział 3. Istota
employer branding
........................................................................................
3.1. Cele i pojęcie
employer branding
..............................................................................
3.2. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką...............................................
3.3. Skala wykorzystania
employer branding
w praktyce gospodarczej ..........................
Rozdział 4. Funkcje i narzędzia
employer branding
.................................................................
4.1. Planowanie i organizowanie działań w obszarze
employer branding
.......................
4.2. Angażowanie pracowników w budowanie marki –
employee branding
...................
4.3. Kontrola siły
employer brand
....................................................................................
4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi instrumentem umacniania
employer brand
............
Część III. Pomiar siły
employer brand
....................................................................................
Rozdział 5. Wizerunek marki pracodawcy działającego na polskim rynku i moc jego
oddziaływania ........................................................................................................
5.1. Koncepcja badań własnych i metodologia badawcza ................................................
5.2. Badani o swoich pracodawcach .................................................................................
5.3. Lojalnościowe postawy i zachowania pracowników jako pochodna wizerunku
employer brand
..........................................................................................................
Rozdział 6. Praktyka
employer branding
...................................................................................
6.1. Propozycja wartości dla pracownika oraz stopień zaspokojenia oczekiwań wobec
pracy ..........................................................................................................................
6.2.
Employee branding
w organizacjach zatrudniających respondentów .......................
6.3. Wizerunek
employer brand
i wybrane narzędzia zarządzania marką
a przywiązanie do pracodawcy..................................................................................
6.4. Wnioski z badań .........................................................................................................
5
11
13
14
21
33
47
48
53
65
75
77
78
89
98
105
105
114
122
134
149
151
152
162
179
187
187
195
200
208
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6727303A62363530
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
4
Zakończenie ...............................................................................................................................
Bibliografia ................................................................................................................................
Netografia...................................................................................................................................
Spis tabel ....................................................................................................................................
Spis rysunków ............................................................................................................................
Aneks. Kwestionariusz ankiety zastosowanej w badaniach własnych ......................................
Od Redakcji ...............................................................................................................................
213
219
233
237
241
243
251
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 6727303A62363530
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
##7#52#aNjcyNzMwM0E2MjM2MzUzMA==
Zgłoś jeśli naruszono regulamin