Kultura organizacyjna uczelni a wykorzystanie Web 2 0 w procesie komunikacji wykladowcy studenci.pdf

(4601 KB) Pobierz
Małgorzata Koszembar-Wiklik
Marek Krannich
Kultura organizacyjna uczelni
a wykorzystanie Web 2.0
w procesie komunikacji
wykładowcy – studenci
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 7282723A31336536
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
Małgorzata Koszembar-Wiklik
Marek Krannich
Kultura organizacyjna uczelni
a wykorzystanie Web 2.0
w procesie komunikacji
wykładowcy – studenci
O
F
I
C
Y
N
A
W
YD
AW
N
IC
Z
A
H
U
M
AN
I
T
A
WYŻSZA SZKOŁA
H U M A N I TA S
Sosnowiec 2016
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 7282723A31336536
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
S
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
Recenzent
dr hab. inż. Jan Brzóska, prof. Politechniki Śląskiej
Redaktor Oficyny Wydawniczej „Humanitas”
Danuta Dziewięcka
Projekt okładki
Bartłomiej Dudek
Copyright by
Oficyna Wydawnicza „Humanitas”
ul. Kilińskiego 43
41-200 Sosnowiec
tel.: 32 363 12 25
e-mail:
wydawnictwo@humanitas.edu.pl
dystrybucja@humanitas.edu.pl
ISBN:
978-83-65682-40-6
Sfinansowano z dotacji podmiotowej na utrzymanie potencjału badawczego
w 2015 roku Wydziału Administracji i Zarządzania Wyższej Szkoły Humanitas
Sosnowiec 2016
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 7282723A31336536
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
Spis treści
Wstęp
............................................................................................................................................... 7
Rozdział 1
Kultura organizacyjna w świecie organizacji
...................................................................9
1.1. Charakterystyka pojęcia kultury organizacyjnej..................................................................9
1.2. Definiowanie kultury organizacyjnej ..................................................................................14
1.3. Tożsamość kulturowa uczelni ............................................................................................... 34
Rozdział 2
Modele kulturowe, typy kultur organizacyjnych
oraz rodzaje orientacji kulturowych
.................................................................................. 41
2.1. Model kultury organizacyjnej Deale’a i Kennedy’ego ........................................................ 41
2.2. Model kultury organizacyjnej Bleichera ............................................................................. 43
2.3. Model kultury orgnizacyjnej według Ouchiego................................................................. 45
2.4.Typologie psychologiczne Handy’ego ................................................................................... 46
2.5. Model Petersa ......................................................................................................................... 47
2.6. Typologia kultur według Hofstedego .................................................................................. 49
2.7. Podejście typologiczne Sikorskiego ..................................................................................... 50
2.8. Orientacje kulturowe Harrisona – Handy’ego .................................................................... 52
2.9. Cechy kultury organizacyjnej ............................................................................................... 59
Rozdział 3
Komunikacja w mediach społecznościowych
a kultura organizacyjna uczelni
.......................................................................................... 61
3.1. Pojęcie komunikacji i jej główne wymiary ......................................................................... 61
3.2. Komunikacja i internet .......................................................................................................... 66
3.3. Web 2.0 a kultura organizacyjna uczelni............................................................................. 72
Rozdział 4
Kultura organizacyjna i komunikacja w wybranych
uczelniach wyższych na podstawie badań
....................................................................... 78
4.1. Założenia badawcze ............................................................................................................... 78
4.2. Struktura badanych ................................................................................................................ 80
4.3. Kultura organizacyjna uczelni w opinii badanych ............................................................. 81
4.4. Postrzeganie systemu komunikacji oraz wykorzystywane formy komunikacji............. 88
4.5. Wykorzystywane formy komunikacji .................................................................................. 91
Podsumowanie............................................................................................................................106
Bibliografia
..................................................................................................................................111
Spis tabel i rysunków
.................................................................................................................117
Plik zabezpieczony watermarkiem jawnym i niejawnym: 7282723A31336536
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
##7#52#aNzI4MjcyM0EzMTMzNjUzNg==
Zgłoś jeśli naruszono regulamin